Aiškėja skolų susidarymo „Linavoje“ schema?

11786

Apie ilgus metus vežėjų asociaciją „Linava“ slėgusias jos narių skolas vis garsiau prabyla ilgamečiai jos nariai, kažkada buvę prezidiumo, revizijos komisijos nariais ar buhalterijos darbuotojais (jų pavardės redakcijai žinomos). „Cargonews“ pavyko gauti unikalius 1997-1998 m. dokumentus, kurie gulėjo šiandien jau asociacijoje nedirbančių asmenų archyvuose.  Aiškėja ir tai, kas galėjo dangstyti TIR nusižengimų padariusius vežėjus.

 

Vienas iš dokumentų – 1998 m. kovo 19 d. „Linavos“ buhalterijos darbuotojų pareiškimas prieš pusmetį atstatydintam asociacijos generaliniam sekretoriui Valdui Giliui apie atvirą spaudimą joms neviešinti susikaupusių skolų.

 

Iš rašto matyti, kad primygtinai, netgi  grasinant buhalterijos darbuotojoms, buvo reikalauta neviešinti anuomet „Linavos“ prezidento pareigas ėjusio Vladimiro Kitovo, kuriam tuo metu priklausė UAB „Vektona“ (dabar V. Kitovas vadovauja UAB „Vievio transportas“) susikaupusių skolų asociacijai už degalus ir TIR knygeles. 

 

Finansininkių pareiškime rašoma: „1997 m. spalio 9 d. V. Kitovas išsikvietė mus į kabinetą, kur paprašė padaryti jam paslaugą – paskleisti tarp Prezidiumo narių gandą, kad UAB „Vektona“ atsiskaitė už naudojimąsi DKV kreditinėmis kortelėmis, minėdamas, kad už TIR Carnet knygeles jau atsiskaitė (1997 m. spalio 9 d. sumokėjo 338 088 Lt skolą), o skolą už DKV kortelių naudojimą, kuri tada buvo 1,053 361 Lt, sumokės spalio pabaigoje“.

 

V. Kitovas paklaustas, ar darė tokį spaudimą darbuotojoms, tai griežtai paneigia: „Kad aš būčiau pakvietęs keturias moteris ir daryčiau  joms psichologinį spaudimą, to nebuvo. Taip, aš vengiau pranešti prezidiumui, kad esu skolingas, posėdžio metu pasakiau, kad neskolingas, bet po to prisipažinau, atsistatydinau, problemas išsprendžiau korektiškai. Būta įvairių skundų, bet minimo rašto nesu akyse matęs. Pagalvokite, jei tokia informacija būtų pasirodžiusi tuo metu, tai aš būčiau turėjęs daug nemalonumų, bet taip neatsitiko“.


Vežėjas iškelia idėją, kad raštas, pateiktas redakcijai, gali būti sudarytas pastarosiomis dienomis: „Aš manau, kad raštas gali būti sukurtas atgaline data. Niekas jo niekad nerodė, neviešino. Jei raštas buvo sukurtas 1998 m., tai kodėl aš apie jį nežinojau. Gali būti ir taip, kad raštas anuomet buvo sukurtas tam, kad prezidiumo nariai sužinotų apie mano skolas“.

 

Cargonews.lt susisiekė su keliomis iš tuomet „Linavos“ buhalterijoje dirbusių ir minėtą raštą pasirašiusių buhalterių. Jos patvirtino, kad po raštu yra jų parašai.

 

Minėtame keturių „Linavos“ finansininkių pranešime rašoma dar ir tai, kad ne tik pats V. Kitovas vykdęs spaudimą asociacijoms darbuotojams, bet ir jo įmonės „Vektona“ darbuotojas J. Bernadskas: „Tuo pačiu norėtume paminėti, kad 1997 m. mums nuolat darė moralinį spaudimą UAB „Vektona“ atsakingas darbuotojas J. Bernadskas, siūlydamas sunaikinti UAB „Vektona“ skolas įrodančius dokumentus, duodamas suprasti, kad tuo įtiktume p. V. Kitovui“.

 

V. Kitovas paneigia ir šią informaciją: „Nesąmonė, kaip galima sunaikinti dokumentus. Įsivaziduokite, tarkime, aš skolingas įmonei pinigų ir sunaikinu dokumentus. Juk tai nusikaltimas“.

 

Po šio pareiškimo buvęs sekretoriato vadovas V. Gilys neskubėjo reaguoti į pavaldinių pareiškimus, juolab, kad jam buvo žinoma ir apie ankstesnius – dar 1996 m. asociacijos finansininkų darytus raginimus UAB „Vektona“ grąžinti milijoninę skolą už DKV kreditines korteles.

 

V. Kitovo įmonė nepaisė raštiškų įspėjimų jai sustabdyti TIR knygelių išdavimą ir ramiai gyveno su skolomis apie pora metų. O TIR sistemos vadovas Lietuvoje – V. Gilys – TIR procedūrų „Vektonai“ taip pat nestabdė.

 

Be to, sekretoriato darbuotojo rašytame paaiškinime tuometiniam Revizijos komisijos pirmininkui S. Pikšriui teigiama: „Prezidento V. Kitovo nurodymu, 1997 m. pradžioje UAB „Vektona“ buvo išbraukta iš skolininkų sąrašų, todėl Prezidiumo posėdžiams pateikiamose skolininkų lentelėse buhalterija šios bendrovės nerodė, nors realiai skola buvo. Esant tokiai situacijai, kai pats asociacijos prezidentas turi skolų, kiti DKV sistemos nariai, žinodami apie tai, taip pat leido sau neapmokėti pateikiamų sąskaitų nustatytu laiku“.

 

Visgi kai ši neigiama informacija tapo vieša, procesu susidomėjo ekonominė policija, kuri apklausė V. Kitovą. Taigi dengti tuometinį prezidentą V. Giliui tapo nebenaudinga ir pavojinga.

 

Tik Prezidiumo sprendimu 1998 m. DKV kreditavimo sistema per asociaciją „Linava“ buvo sustabdyta, o skolininkai turintys didžiausias skolas perduoti ūkiniam teismui. Prezidiumas atskiru nutarimu visiems skolininkams sustabdė TIR knygelių išdavimą.

 

Nesaisant šių faktų, kuriuos paremia dokumentai, V. Kitovas senos istorijos kėlimą į viešumą laiko „Linavos“ įrankiu, nukreiptu prieš jį, kad pastarasis tylėtų, mat neblogai žino asociacijos „virtuvę“.

 

„Esu jiems pavojingas. Aš vis tiek netylėsiu. Gal šiuos raštus jie ištraukė po mano kreipimosi į teismą, kai aš pareikalavau suteikti informaciją apie skolininkus ir skolų grąžinimo grafikus. Dar lapkričio mėnesį aš parašiau asociacijos vyriausiam finansininkui Adolfui Darginavičiui laišką, prašydamas imtis realių veiksmų susigrąžinant skolas. Nieko reikšmingo šiuo klausimu nepadaryta. Mano kreipimąsis į teismą dėl tos informacijos apie skolininkus pateikimo juos labai suerzino, generalinis sekretorius Algirdas Baranauskas, kiek žinau, baisiai supykęs buvo ir sakė, kaip jis drįso paduoti į teismą. Teismas įpareigojo „Linavą“ per 14 d. pateikti man informaciją. Kol kas jos dar nesu gavęs“, – dėsto V. Kitovas.

 

V. Kitovas piktinasi, kad jo skolos, net ir praėjus daugiau kaip 10 m., vis dar iškeliamos į viešumą, o apie tuos, kurie dabar sėdi prezidiume, bandoma nutylėti: „Jonas Grybauskas dešimtmetį skolingas, o palūkanų nemoka, toliau sėkmingai vadovauja asociacijai, skirtingai nei aš. Aš jaučiuosi labai komfortiškai, nes skolas atidaviau ramiai ir greitai. Liūdna situacija ir su prezidiumo nario Broniaus Malinausko skolomis. Prisiminkime, kaip jis rėkė per 1998 m. kongresą, kad reikia atsistatydinti, kad negarbinga vadovauti prasiskolinus, o pats jau nuo 1998 m. pradėjo didinti skolas“.

 

Įdomu tai, kad milijoninėms skoloms susidaryti leidusiam V. Giliui už šiuos pažeidimus nebuvo taikytos jokios sankcijos. Kol kas baudžiamosios atsakomybės jam pavyko išvengti, nors finansinius dokumentus ir sutartis pasirašančiam aukštam pareigūnui galėjo būti pretenzijų po to, kai pernai paaiškėjo, jog mažiausiai 4 prezidiumo nariai ir apie 300 įmonių yra skolingos asociacijai „Linava“ bei „Linavos servisui“ dideles sumas pinigų. Tarp jų „Linavos servisui“ skolinga buvo dabartinė  V. Kitovo įmonė „Vievio transportas“.

 

UAB „Mečys“ vadovas Mečislovas Atroškevičius cargonews.lt  vodeokonferencijoje atvirai pareiškė, jog „Linavoje“ V. Gilys buvo sukūręs prezidiumo narių prisijaukinimo  mechanizmą. Mainais už tylą apie jų didelius įsiskolinimus asociacijai, kai kurie prezidiumo nariai esą turėjo balsuoti „taip kaip reikia“ už siūlomus prezidiume klausimus.

 

Praslydo svarbios detalės

 

1998 m. skandalas nustelbė kur kas pikantiškesnius faktus. Ne viską užfiksavo tuometiniai prezidiumo nariai, mat jiems priėjimas prie TIR sistemos dokumentų ir informacijos nebuvo suteiktas.

 

Vienintelis TIR sistemos vadovas –  V. Gilys – galimai nuslėpė dar vieną svarbią aplinkybę – TIR pažeidimus už nepristatytus ar prarastus krovinius. Už šiuos pažeidimus įmonės buvo traukiamos į „juoduosius“ sąrašus. Į šiuos sąrašus pateko ir  kandidato į „Linavos“ prezidentus – Erlando Mikėno  – buvusi įmonė „Vedauta“, o vėliau ir dabartinė – „Vedautos autotransportas“.

 

1996-1997 m. „Vedauta“ net tris kartus buvo padariusi rimtų TIR sistemos pažeidimų, atnešusių apie 100 000 Lt nuostolių, kuriuos per garantinę TIR grandinę teko išieškoti iš „Linavos“. Iki šiol šios sumos E. Mikėnas nėra padengęs. 

 

Kodėl žinodamas tokius faktus apie E. Mikėno įmonę, tuometinis TIR sistemos vadovas V. Gilys „užsimerkė“ prieš naujai įsteigto nario  – UAB „Vedautos autotransportas“  – priėmimą į „Linavą“ ir suteikė visas TIR garantijas? Kodėl įmonė nepašalinta iš TIR sistemos narių net po to, kai ji pateko į „juoduosius“ Rusijos muitinės sąrašus?

UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius E. Mikėnas primena, kad savo transporto veiklą pradėjo individualioje įmonėje „Vedauta“. 1993 m. pakvietė dirbti savo brolį. Taip dirbo iki 1996-ųjų.  „Kaip suprantate, individualioje įmonėje gali būti tik vienas savininkas, todėl sutvarkyti nuosavybės dokumentų antram savininkui nebuvo galimybės. Dėl šios priežasties 1996 m. buvo įkurta nauja įmonė UAB „Vedautos autotransportas“, kurioje jau buvo du savininkai, o individuali įmonė ne bankrutavo, o buvo uždaryta. Ji atsiskaitė su visais tiekėjais ir darbuotojais ir buvo išregistruota 1997 m. Metus dirbome veikiant dviems įmonėms. TIR sistemos nare „Vedautos autotransportas“ tapo ją įkūrus“, – aiškina E. Mikėnas.
 

Vežėjas paneigia faktus, kad į „juoduosius“ sąrašus „Vedautos autotransportas“ pateko dėl TIR konvencijos pažeidimų: „Į minėtus sąrašus „Vedautos autotransportas“ pateko kaip ir daugelis įmonių, nes užsakovai neteisingai įformino dokumentus. Rusija – tokia šalis. Taigi pašalinti įmonės iš TIR sistemos nebuvo pagrindo. Bendravau tiesiogiai su Rusijos muitine ir sumokėjau baudas už pažeidimus. Jei pateikiant tokius faktus norima sieti mane su V. Giliu, dar kartą noriu aiškiai pabrėžti – jokių sąsajų su juo neturiu ir niekada neturėjau. Tai, kad aš su juo siejamas – bandymas susilpninti mano, kaip kandidato, pozicijas, nuteikiant vežėjus, kad aš, jei būčiau išrinktas prezidentu, V. Gilį  skirsiu generaliniu sekretoriumi. Nesu naivus, tai padaręs, būčiau politinis „lavonas“, – apibendrina E. Mikėnas.

 

E. Mikėno supratimu, asociacijoje „Linava“ šiuo metu vyksta kova: „Vieni kovoja dėl postų, kiti – dėl teisių. Taigi manęs nestebina  asociacijos „grupuotės“ metodai. Tikėtinai nusikalstamu būdu siekiama kompromituoti visus tuos, kurie siekia postų į asociacijos valdymo organus“.

 

„Linava“ vadovybė tokias kalbas paneigia. „Kol kas svarbiausia atsiimti ieškinius iš teismo ir surengti rinkiminį kongresą“, – sako „Linavos“ prezidentas A. Kondrusevičius.


Kol kas neaišku, ar kongresas bus rinkiminis, mat kol galioja teismo paskirtos laikinosios apsaugos priemonės, tol rinkimų rengti negalima. Be to, Seime vėl verda diskusijos dėl Asociacijų įstatymo. Kol kas nėra aišku, ar liks galioti Prezidentės pasirašytos pataisos, uždraudusios įgaliojimus išduoti bet kam, ar bus leista naudojantis jomis rinkti valdžią aukščiausiame asociacijos „Linava“ valdymo organe – kongrese.

 

Komentarai

Keikovskij Michail 2011-06-21 16:29

Gerb. kolegos, paaiškėjo schema, kodėl pabrango TIR knygelių kaina. Visiems buvo neaišku, kaip galėjome įsiskolinti IRU už knygeles, jeigu vežėjai pastoviai sąžiningai mokėjo už jas. Neapmokėjęs, knygelių negausi. Už knygeles visi pinigai patekdavo į asociacijos "Linava" sąskaitą. Viskas ir toliau būtų sklandžiai vykę ir pinigų stygiaus neatsirastų. Buvo visos galimybės, knygelių kainas net sumažinti, jeigu ne "Linava servisas" milijoninės skolos, kurias sugebėjo pridaryti nesąžiningi mūsų kolegos. Neaišku, kada "Linava" vadovybė priėmė sprendimą "Linavos serviso" skolas padengti iš pinigų, surinktų už TIR karnet knygeles. Taip ir buvo savavališkai padaryta (būtų labai įdomu sužinoti, kokiomis datomis iš "Linava" sąskaitos buvo daromi pavedimai), apie tai neinformavus eilinius vežėjus. Kokios po to bus pasekmės, valdžiai nerupėjo. Svarbiausia buvo, bet kokia kaina, užlopiti susidariusias finansines skyles. TODĖL DABAR TOKIOS KNYGELIŲ KAINOS. Sąžiningi vežėjai jau seniai išaugo iš tokio amžiaus, kai jiems galima sekti pasakos apie blogiečių IRU norus, pasipelnyti Lietuvos vežėjų sąskaita. Pirmoje eilėje dabar turime "padėkoti" nesąžiningiems savo kolegoms, kurie ir toliau drumsčia vandenį (pav. G. Mikalčius ir į jį panašūs), vietoj to, kad kuo greičiau apmokėtų skolas. Su visais skolininkais reikia elgtis griežtai ir taikyti įvairias drausmines priemones, nes jie trukdo dirbti visam "Linava" vežėjų kolektyvui. Gerų žodžių jie nenori suprasti. Todėl XXII kongreso dalyviai, turi pilną teisę pareikalauti, kad tikrieji nariai (skolininkai) per laikotarpį kol panaikins skolas, už TIR knygeles mokėtų tokiomis kainomis, kaip už jas moka kandidatai į "Linava" tikruosius narius. Tai bus tik ženklas, kad mes piktybiškus skolininkus vieningai smerkiame.

Mažeika Šarūnas 2011-06-20 10:57

mano nuomone,tai už pradangintus linavos(vežėjų) pinigus kalti yra linavos prezidiumas su linavos prezidentu. Netikiu.kad 13 metų buvo galima "grobstyti" vežėjų pinigus be išrintos vežėjų vadovybės(linavos prezidiumo ir prezidento) žinios ir palaiminimo.

Vidas Pilkauskas 2011-06-19 16:40

SMULKIŲ IR VIDUTINIŲ VEŽĖJŲ ASOCIACIJA (SVVA) Gerb. vežėjai, ar yra normalu, kai valdžios struktūros asociacijoje "Linava" dangsto skolininkų įmones? Taip neturėtų būti, nes šių įmonių vadovai meistriškai naudojasi šia padėtimi ir neskuba grąžinti skolų. Tai jiems yra labai naudinga finansiškai, nes šiuos pinigus gali nemokamai (be jokių procentų) naudoti įmonės apyvartinėm lėšom ar kitom išlaidom padengti. Mūsų vadovybė sąmoningai ar nesąmoningai skatina ir palaiko tik nesąžiningas įmones, taip iškraipydama vežėjų konkurencines sąlygas. Šiandien sąžiningas verslininkas paskolą iš banko (per didelius vargus) paima už 10 % (pav. Snoro bankas) metinių palūkanų. Todėl Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacija kreipiasi į XXII kongreso dalyvius, kad visi sąžiningi vežėjai reikalautų į kongreso dienotvarkę įtraukti asociacijos "Linava" skolininkų klausimą. Mes Kongreso dalyviai turime: 1) Įgalioti ir įpareigoti "Linava" sekretorių poną Darginavičių (jis rūpinasi ir tiesiogiai yra atsakingas už asociacijos finansus), kad jis eiliniams vežėjams susipažinimui pateiktų visą juos dominančią medžiagą, kuri susijusi su asociacijos skolininkais. Mes turime pilną teisę kongrese to pareikalauti, nes iš mūsų lėšų jis gauną algą ir minėto sekretoriaus pagrindinė pareiga yra garbingai tarnauti eilinių vežėjų interesams. Jeigu valdininkas trukdytų gauti informaciją, galima būtų pareikalauti asmeninės atsakomybės, tai yra pažeminant pareigose ar visai atleidžiant iš darbo. Gana toleruoti kolektyvinę atsakomybę, kuri ir privedė prie dabartinės "Linava" situacijos. KONGRESO DALYVIAI TURI PRADĖTI MOKYTIS NAUDOTIS SAVO TEISĖMIS. Jeigu patys nieko nespręsime tai ir toliau liks tik verkšlenti, kad mūsų niekas neklauso ir prie menkiausio nesusipratimo silpnesnių nervų vežėjai vėl bėgs į teismus, o vadovybei liks pretekstas kaltinti mus, kad smukdome ir žeminame asociacijos "Linava" reputaciją, prestižą, autoritetą ir t.t. 2) Pavesti ponui Darginavičiui (kaip "Linava" vyriausiam finansininkui), kad jam vadovaujant iš visų buvūsių (jeigu nesumokėjo procentų už savavališkai paimtas paskolas - paramas ir t.t.) ar esamų skolininkų būtų išreikalauti delspinigiai (jeigu laiku neatsiskaitė už paslaugas). Atskaitymai turėtų sudaryti ne mažiau kaip 5% už metus, nes tiek leidžia įstatymai. Skolininkai nesupranta gražių kalbų, todėl reikia imtis visų įmanomų priemonių, kad jie nustotų mus "vedžioti už nosies". Reikia, kad ir jie, kaip tai daro sąžiningi vežėjai, pasiimtų paskolas iš bankų ir nedelsiant atsiskaitytų su asociacija "Linava" ar jos dukterinėmis įmonėmis. 3) Pabalsuoti kongrese už tai, kad kol asociacijos "Linava" tikrieji nariai (šiuo metu skolininkai) nesusimokės pilnai skolų, už TIR knygelių įsigyjimą mokėtų tokiomis pat kainomis kaip už jas moka kandidatai į narius, nes jie, kaip piktybiški skolininkai, pažeidė (o gal net ir prarado) savo įmonių nepriekaištingą reputaciją. Dėl nesąžiningų vežėjų veiksmų, "Linava" atsidūrė nepavydėtinoje finansinėje situacijoje. Todėl skolininkų "dėka", visiems, tame tarpe ir sąžiningiems vežėjams yra padidintos TIR knygelių kainos. Tai skolininkus turėtų priversti susimąstyti ir pasiūlyti būdą kaip atsilyginti kitiems vežėjams. Norėtųsi to jiems ir palinkėti. Pagarbiai, SVVA atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius  

Kundrotienė Virginija 2011-06-18 17:33

nereikia apsimetinėti, p. Atroškevičiau. dar kartą kartoju, jei nebūtų teisminių ginčų, tai po pirmojo Vilniaus regioninio susirinkimo visi buvę prezidiumo nariai po 10 metų ir tame tarpe Grybauskas , Mečkovskis būtų paskirti į prezidiumą.

Atroškevičius Mečislavas 2011-06-18 13:36

Ponia Virginija, meluojate Jus, o ne as, arba turite nevisiskai tikslia informacija. Po pakartotinio Vilniaus regiono susirinkimo kandidatu sarasuose nebuvo nei Meckovskio, nei Grybausko. Vilniaus regione tarp kandidatu yra keturi niekada nebuve valdzioje zmones. Ne man spresti, ar jie (tame tarpe ir as) yra geri ar blogi, tai nuspresti galejo vezejai. Bet suprantu viena, kad pernai spalio 29 diena senu prezidiumo nariu, kuriuos taip kritikuoja "skaidruoliai" jau nebutu buve. Tik vienas "BET", jeigu nebutu buve inicijuotu teisminiu procesu. Taip pat, ponia Virginija, galiu jus nuraminti, kad niekas man kaip jus rasote noveliu kurti nepadeda. As rasau tik tai, ka as matau, suprantu ir ka suzinau, bendraujant su vezejais.

Kundrotienė Virginija 2011-06-17 22:36

nemeluok, p. Atroškevičiau. Jei ne teisminiai ginčai, tai visi senai būtų naujai paskirti. pirmame Vilniaus regioniniame buvo kandidatais ir grybauskai, ir mečkovskiai pasinaudoję traktoriais. tikėtina , kad dabar jau nebegalėtume pirkti ir carnet..

Kundrotienė Virginija 2011-06-17 22:00

pritariu p. Michail. Įdomu, kas kuria noveles p. Atroškevičiui? gal vanagas iš linavos ? :)

Atroškevičius Mečislavas 2011-06-17 21:50

Sarunai, labas. Nezinau is kur tu emi, kad as nagais ir dantimis ginu esama valdzia. Pernai, kovo 25 diena as ir mano bendraminciai pirmi pasakeme siai sistemai "NE" . Mes iskeleme alternatyva dabartiniai valdziai: 1. Mes iskeleme alternatyvu kandidata i Prazidento posta, tegul tai buvo desperatyskas veiksmas, bet jis buvo nuosirdus, nes mes norejome kazka keisti. 2. Mes is karto pasisakeme uz skolininku paviesinima ir ju nedalyvavima rinkimuose. Smulkiu ir vidutiniu vezeju asociacija pastoviai "spaude" Linavos vadovybe, kad butu paskelbti skolininku sarasai. 3. Mes pirmi pradejome kalbeti apie butinuma keisti istatus ir ivesti Linavoje tvarka. Apie tai, Sarunai, gali paskaityti dar pernai geguzes menesio mano pasisakymuose Cargonews. J Jeigu Tamsta "aysibudai" tik rudeniop ir nesusigaudai situacijoje, tai naklaidink savo kolego vezeju. O jei turi man konkrecia pretenzija, as pasiruoses Tamstai atsakyti. Ir dar karta prasau nespekuliuoti palaikymu dabartiniai valdziai klausimu. Dar pernai rugsejo menesi videokonferencijos metu kalbejau, kad skaidruoliu teisminiai procesai sudaro salygas dabartiniai valdziai islaikyti savo postus. Jei nebutu teisminiu trukdziu, tai dabartines valdzios jau metai kaip galejo nebuti..  

Mažeika Šarūnas 2011-06-17 20:20

Mečislovai, bent visi suprantame,kad pats dabar nagais ir dantimis gini esamą linavos valdžią ir linavos senają sistemą.Jeigu pastebėjai džinas jau paleistas,atgal y butelį nesukiši.Nesikabinėk prie asmenų kurie džiną paleido,jie net niekur nekandidatuoja,tik visuomenineis pagrindais(savo asmeninėmis lėšomis) atlieka sunkų švietėjišką darbą. Bent jau netrukdyk.

Atroškevičius Mečislavas 2011-06-17 19:19

Erikai, tu taip vis man ir neatsakai ka is vezeju tu atstovauji. As vis girdziu, kad esi vezejas, bet negaliu suprasti koks ir kokia imone atstovauji. Del tavo komentaro, kad sitie klausimai manes nedomina, turiu tau papriestarauti. Mane domina visi klausimai. Jusu (skaidruoliu) veiksmai man primena inpotento pijoko vyro veiksmus, kuris laksto po kaimynus, pasakoja kokia jo zmona yra bloga, naujos susirasti nesugeba, o skyrybom leidimo neduoda. Man nuo jusu kritikos prezidiumo nariams jau darosi bloga. Jei ne jus, tai jau pernai mes galejome tureti naujus prezidiumo narius ir Linavoje galejome tiketis bent minimaliu pasikeitimu. Jei ne jusu inicijuoti teismu procesai, tai siandien prezidiume nebutu nei jusu taip daznai minimu J.Grybausko, B.Malinausko, nes siansdien dienai nei vienas is prezidiumo nariu, skolingu asociacijai, nakandidatuoja i valdymo organus. Jus suteikete jiems galimybe taip ilgai sedeti siuose postuose, todel neturite jokios moralines teises ju kritikuoti. Del Vladimiro Kitovo ir kaip jus rasote "senu" reikalu. As manau, kad zmogus viena karta isdaves, isduos ir kita, viena karta pavoges, pavogs ir dar karta, jei tik jam bus suteikta galimybe. Siandien 1 mln. Litu yra dideli pinigai. Pries 15 metu tai buvo LABAI DIDELi pinigai. Jei zmogus isiskolino tais laikais virs 300000 Litu vien tik uz TIR Carnetus, o tai beveik 2300 TIR Carnet knygeliu anu metu kainomis, tai apie kokias konkurencines salygas galima buvo kalbeti. Tais laikais bet kuris is vezeju net nesvajojo tureti beprocentine milijono Litu paskola, o krapste savo seimos pinigelius verslui. Todel as ir pasisakau, kad ponas Kitovas man nera moralinis autoritetas ir savo pamokymus tegul pasilieka savo vaikams ir TAU, Erikai Armali. Antras teisuolis, kuris atvaziaves i Vilniu mus bande mokyti kaip gyventi ir sventu kunigo balsu kalbejo apie dorybe - mano oponentas ponas Mikenas. Sutinku, kad sita informacija turejo buti zinoma bent pries desimtmeti. Bet, jeigu tik dabar pradeda tvarkyti V.Gilio reikalus ir paaiskeja nesvarus dalykeliai, tai geriau jau veliau negu niekada. Pasirodo, kad jis niekuo nekaltas, nes Linava tiesiog is jo neisreikalavo tu pinigu. Siandien yra pinigu ne viena desimti tukstanciu susimoketi uzsakomiesiems straipsniams, advokatams, teismams, bet nera pinigu atsiskaityti su savo kolegomis ir asociacija. O kaip tada jaustis daugumai musu asociacijos nariu, kurie turedami problemu Rusijoje, vaziavo, tvarke reikalus, patys klapste paskutinias kapeikas, kad tik isbristi is tos situacijos. Taip kak, ponas Armali, esate paprastu paprasciausia "klapciukas" pono Kitovo, todel siek tiek prisiimkite ir asmenines atsakomybes uz dabartine situacija Linavoje. Siuos klausimus, kuriuos siandien uzduodate man apie TIR sistema, reikejo uzduoti spalio 29 diena per kongresa TIR sistemos vadovui ponui Giliui. Tada jus domino kiti klausimai, kaip sugriauti Kongresa ir istatu priemima. Mes, Jusu deka, tada net neisklauseme Generalinio Sekretoriuas pranesimo, kuri veliau turejo patalpinti internete. Tai jeigu norite rasti atsakyma i savo klausimus, tai tiesiog paskaitykite ta pranesima. Sio pranesimo tezes: " Pagrindiniai sekretoriato veiklos bruožai - novatoriškumas ir efektyvumas.". Ir tada Jums taps aisku. Nei zodzio apie TIR sistemos problemas, isiskolinimus IRU ir t.t. Jei prisimenate, As dar bandziau siek tiek uzduoti klausimus, bandziau isprovokuoti Generalini Sekretoriu, bet manes niekas nepalaike. Jums, skaidruoliams, tada sitie reikalai buvo neidomus. Apie sitas problemas nezinojo nei Prezidentas, nei prezidiumas, nei mes eiliniai vezejai. Mums buvo sakova, kad Linavos servise yra problemu, bet TIR sistemoje viskas OK.

Keikovskij Michail 2011-06-17 17:56

Pasiteiravus vežėjų nuomonės, kaip išbristi iš šios balos, beveik visi pasisako už tai, kad XXII pakartotiname kongrese būtų išrinkta teisėta valdžia. Tai duotų asociacijai stabilumo, nes pagrindinė dalis kandidatų į asociacijos "Linava" valdymą yra reiklūs, principingi, padorūs ir atsakingi vežėjai. Kuo greičiau jiems atėjus į valdžią, esantis asociacijos "Linava" smugdymas pasibaigtų. Dabartinis prezidiumas dirbti nenori ir tik parazituoja visų vežėjų sąskaita. Didžioji dalis vežėjų mano, kad neivykus rinkiminiam kongresui, PREZIDIUMĄ REIKĖTŲ ATSTATYDINTI. Jie neteisėtai egzistuja (atseit dirba) jau daugiau negu visi metai. Jie morališkai ir fiziškai pilnai išsisėmė. Tai pagrindinė kliūtis, norint pradėti gerinti asociacijos "Linava" prestižą ir autoritetą. Ar kam reikalingas toks neveiksnus ir mūsų išlaikomas prezidiumas jei jis negina eilinių vežėjų interesų? Jie glaudžiai suaugo su valdžia ir tenkina tik jų poreikius (skolininkų sąrašų negausi, už TIR knygeles visiems reikia mokėti daugiau, vienu žodžiu ko nepaklausi, nieko negausi). Prezidiumas privalėjo reikalauti, kad tokie ponai kaip Malinauskas, Grigaliūnas ir į juos panašūs, jeigu nori išpirkti savo kaltę, mokėtų už knygeles tiek kiek reikia IRU, o iš sąžiningų vežėjų kurie neturi skolų, mokestį už TIR knygeles pareikalautų gal net sumažinti. Taip turėtų sąžiningiems vežėjams tarnauti prezidiumas. Suklysti galėjome visi. Tačiau iš jų pusės nematėme, kad jie atgailautų ir darytų rimtas išvadas. Dabar gaunasi taip, kad mūsų pinigais naudojosi tik išrinktieji, o skolas dengti jau privalo tik vargo pisuokliai (tai ne keiksmažodis, o sinonimas pavasarinio varveklio ant namo stogo), kuriems už tariamus ar menkiausius prasižengimus būdavo sustabdomas TIR knygelių išdavimas. Ar kas iš prezidiumo narių paklausė manęs ar aš sutinku, kad jie savo skolas galėtų dengti iš man priklausančios dalies pinigų? Į šį klausimą duodu neigiamą atsakymą. Siūlau visiems sąžiningiems vežėjams, rašyti prašymus į prezidiumą, kad jie mums atstatytų TIR knygelių buvusias kainas. Aš asmeniškai taip ir padarysiu, jei išliks senasis prezidiumas. Nepatenkinus mano prašymo, pasiliksiu sau teisę, passkelbti bado akciją prie asociacijos "Linava" būstinės. Tada ponai valdininkai, tikrai neturėsite moralinės teisės mane apkaltinti tuo, kad as smukdau asociacijos reputaciją. Kaip jūs patys jau susižlugdėte, baisiau taip padaryti jau niekas nebesugebės. Peršasi išvada, kam paskutiniu metu prezidiumas tarnavo, tai tie ponai tegul juos už savo lėšas ir išlaiko.

Armalis Erikas 2011-06-17 15:42

bent 2 asmenys tikrai GALĖTŲ įvardinti - prezidentas ir l.e.p. gen. sekretorius, dar - revizoriai. Deja... na, o jei vadai sakytų, kad nežino - tai tuomet ar jie - vadai ???

Mažeika Šarūnas 2011-06-17 15:26

dar kartą klausiu,ar galima sužinoti visas linavos skolas šiandienai?kiek linava skolinga ir kas linavai skolingi? Kas galėtų suteikti šią informaciją?

Armalis Erikas 2011-06-17 12:39

Pritariu gerb. Virginijai - kol buvo "vėduokles" ir nebuvo jokiu alternatyvų "amžiniems" vadovams - ir bėdų, galima pagalvoti, jokių "nebuvo". Kai tik kėdės susvyravo - atsirado neva ir skolos ir skolingi prieš dešimtmečius. Tačiau niekaip neatsiranda dokumentai apie dabartinius skolininkus bei pasinaudojusius tarnybine padėtimi. Senas istorijas visi ir taip žino. Apie tai ir bandau pasakyti - prasiskolino, prezidiumas nutarė - atsistatydino. O kaip dabar yra ? Skolos - milijoninės, jau pasirodo ir oficialiai pripažintos, TIR drastiškai pabranginti. Ir nieko - toliau akiplėšiškai laikomasi įsikibus postų. Gal jie tokie brangūs ? Ir iš kur pas Aloyzą Vanagą toks vienpusiškas atkaklumas matyti tai kas buvo prieš bene 15 m. ir praktiškai seniai išspręsta, bet nematyti dabarties ? O gal jis pasamdytas pūsti miglą vežėjams tikintis, kad šie nesusigaudys kas vyksta ? Kodėl niekam nekyla klausimas KIEK kainuoja dabartinis TIR garantijų draudimas Rusijos kompanijoje. Juk galima numanyti, kad ten dirbama senais "atkatų" principais. Vežėjai už jį brangiai sumoka. O kas iš to pelnosi ? Kodėl TIR garantijos nedraudžiamos normalioje vakarietiškoje kompanijoje ? Ir gal būtų net gerokai pigiau, tačiau be galimų "atkatų" ? Ar ne dėl to, kad buvo pakeista draudimo bendrovė ir atsirado skolos IRU (kalbama apie 6.000.000 litų) ? Kas už jas atsakingas ? Kodėl šitie klausimai nedomina nei Aloyzo nei Mečislovo, o bandoma ieškoti kompromatų ir dėmesys nukreipiamas į šalutinius klausimus ? Bet vežėjai, ačiū Dievui, jau gerokai daugiau žinantys nei prieš metus. Jie informacijos turi pakankamai ir tie, kurie nesusisaistę su esama valdžia kokiais tai slaptais įsipareigojimais - ir supranta kas vyksta, ir nebijo pareikšti savo nuomonės.

Atroškevičius Mečislavas 2011-06-17 10:44

Erikai, yra tik vienas klausimas. Ka atstovauji kaip vezejas, nes niekaip negaliu suprasti tavo interesu??? Tada butu lengviau diskutuoti.

Kundrotienė Virginija 2011-06-16 23:44

kam dar kas neaišku ? daugiau kaip 17 metų pretenzijų ir spaudimo darbuotojams nebuvo. kai vienas padavė Linavą į teismą , o kitas kandidatuoja į prezidentus - atsirado. Ir rinkimai jau čia pat. O Aloyzas Vanagas slapyvardis ? Ar ir dabar dar kam kyla klausimų ?

Vanagas Aloyzas 2011-06-16 23:03

Gerb. E. Armalis galėtų užsirašyti į advokatus. ir ginti nusikaltusius teismuose savo gražbylystėmis. Taip gražiai išvedžioja, kad "veduokliu" tuomet mažiau buvo, žolė žalesnė ir žmonės geresni. Nereikia mums tų pasakų čia sekti. Mes vežėjai atsimename kaip tada buvo ir kas ką darė. Viską paprastais žodžiais reikia vadinti - vienas patyliukais leidus kitam prisiskolino, bandė slėpti, išsisukinėjo, darė spaudimą pavaldiniams. Tik priremtas faktų ir prezidiumo pradėjo atsiskaityti su Linava. Kitas - darė TIR pažeidimus, ne vieną, ir ne du. Uždarė įmonę, kiek suprantu liko skolos LINAVAI - 100 000 Lt. Ką čia dar burti iš kavos tirščių??? Aišku draugus reikia ginti, bet jau ima juokas nuo tokių advokatų rašinėlių.....

zvonarevs vladimirs 2011-06-16 22:59

 Aš niekieno pozicijos nepalaikau, tačiau žinau TIR sistemą. Ir kol yra galimybė visų pinigais išspręsti atskirų vežėjų problemas, vena pusė palaikys savo vežėjus, o kita - suteiks paramą. O jei esi neutralus, gali likti be nieko, nes principas yra toks - tarp ligų yra dar lygesnių. Aš pats tai praėjau - daugelis vežėjų mato morališkai pasenusioje TIR sistemoje tik galimybę valdyti dideliais pinigais. Gaila, bet iš pradžių tikslai buvo kitokie. Su pagarba visiems vežėjams... 

Armalis Erikas 2011-06-16 16:25

Gerb. M. Atroškevičius savo sąmokslo teorijoje "pamiršo" paminėti, kad: V. Kitovo laikais "vėduoklės" nebuvo tiek įšvešėjusios, todėl ir prezidiume, matyt, dar buvo ir sąžiningų narių, kurie turėjo šiokios tokios įtakos ir galėjo priimti pamatuotus sprendimus. Dabar gi, panašu, sprendimus priima vienas asmuo, o prezidiumas tik rankeles pakiloja, nes visus tuos metus tvyrojo baimė - ar būsiu perrinktas... t.p. kandidatas "pamiršo" paminėti, kad būtent po to, kai dabartinis prezidentas stojo prie Linavos vairo, panašu "vėduoklės" ėmė daryti "stebūklus" - padarė prezidiumo narius praktiškai priklausomus nuo "vėduokles" kontroliuojančių asmenų malonės - perrinks į prezidiumą sekančiai kadencijai ar ne ? Ir kaip čia taip nutiko, kad praktiškai su A. Kondrusevičiaus atėjimu atsirado ir "amžinų" prezidiumo narių - J. Grybauskas, B. Malinauskas, V. Smaidžiūnas, A. Kačinskas... Kas įdomiausia, dalis jų - prasiskolinusių įmonių arba įmonių praktiškai neturinčių automobilių, atstovai. O dėl Judėjimo susikūrimo ir jo tikslų, kviečiu p. Mečislovą "ant" kavos, papasakosiu situaciją, kad nereikėtų rašinėti tokių, švelniai tariant, keistų išveždžiojimų :) Tad ŠALINKIME ilgametes priežastis būsimąjame kongrese. Juk ir ministro pirmininko tarnybos vadovas pernai yra sakęs: "per ketveris metus vadovas nesuauga su įstaigos kėde". Manau, kad tai tinka ir mūsų asociacijai. p.s. ir dar - atspėkite KAS SUMAŽINO prezidiumo narių skaičių ? V. Gilys ar Kongresas ?

Edvilius Cibulskas 2011-06-16 15:26

Nieko ,gerbiamieji , cia neispresite, tik Kongrese vieningai sudalyvave galim tiketis rezultatu

Atroškevičius Mečislavas 2011-06-16 13:37

Sveiki, kolegos. Nenoriu sutikti su kai kuriu vezeju (ir nevezeju) nuomone, kad tai labai sena istorija ir neverta jos kapstyti. Nezinodami kas vyko pries 15 metu, nepasalinus senu ir isisenejusiu problemu, negalesime eiti i prieki. Man sie dokumentai pasirode idomus, jie patvirtino kai kurias mano anksciau issakytas mintis, nors anksciau kai kurias isvadas dariau intuityviai, turedamas tik netiesioginius irodymus. Pirma, labai idomus faktas kurio as nezinojau, kad ponas Kitovas ne pats atsistatydino, kaip tai daznai pateikia ir skaidruoliai, kalbedami apie auksciausio lygio garbe, padoruma ir atsakomybe buvusio Prezidento. Pasirodo, kad tai melas. Pasirodo, kad buvusi Prezidenta kaip tarakona "prispaude" saziningi Prezidiumo nariai. Jie slaptu balsavimu pareiske jam nepasitikejima. Dar viena idomi detale, tais metais prezidiumo nariu buvo virs 20 (ir tik vienas susilaike). Va po sio "pirmo skambucio" ir prasidejo Valdo Gilio sistemos kurimas, nes jis suprato, kad po Vladimiro Kitovo gali ateiti ir jo eile. Pirmas etapas - prezidiumo nariu sumazinimas iki 10. Antras etapas - is to desimtuko leidimas 3-4 prezidiumo nariams isiskolinti Linavai ir tapti priklausomiems nuo Generalinio Sekretoriaus. Po tokios pertvarkos Generalinis jau galejo jaustis kaip Breznevas sovietmeciu - is savo posto tik kojom i prieki. Bet, uzejo ta nelaiminga krize, o susiverzti dirzu niekas nenorejo. Kai kurie prezidiumo nariai prarado saiko jausma. Kada sie faktai praejo listi i dienos sviesa ponas Generalinis Sekretorius sugalvoja nauna ejima - rinkimai i Prezidenta. Dar toliau - Prezidento ir Generalinio Sekretoriaus postu apjungimas. Aisku tai musu durneliu vezeju labui, bet met siu geru noru taip ir nesupratome. Nepavykus siam planui, bandoma inicijuoti istatu pataisas, kur Generalinis Sekretorius bus renkamas Kongrese. Tam tikslui sukuriamas Skaidruoliu judejimas, kurio lyderiams mazai rupi paprastu vezeju problemos ir tos pacios Linavos reikalai.

Edvilius Cibulskas 2011-06-16 12:49

Gerbiamieji, jeigu jau tokios paskalos klaidzioja, ar nesusidomės FNTT?

Kuklys Juozas 2011-06-16 12:05

Atsiprašau, netyčia gavosi . Prašau administratoriau palikti viena komentarą.

Kuklys Juozas 2011-06-16 12:02

Čia ir slypi bėda, kad mūsų išrinktieji dozuoja informaciją. Jei p. Mikėnas skolingas sąmoningai, ar ką slepia, tai negerai. O mes Aloyzai užsiimame spelionėmis. Daug kartų vežėjai raštu kreipėsi i Linavos Prezidentą, Sekretorių, revizinę komisiją, tačiau vietoj atsakymo, minėti ponai sužaidė su raštais futbolą. Jei turit tikslią informaciją, kiek skolingas p.Mikėnas Linavai, ir kiti vežėjai, tai paskelbkite.

Vanagas Aloyzas 2011-06-16 10:53

Kažkas čia nesutampa aiškinimuose E. Mikėno, nes dokumentas apačioje aiškiai rodo kiek Linava sumokėjo pretenzijų už pirmąją jo įmonę "Vedauta". Ta pačia schema turėjo vykti atsisakitymai ir dėl antros padarytų pažeidimų Rusijoje. Kažin ar jis galėjo pats tiesiogiai sumokėti Rusijos muitinei pretenzijas - juk veikia TIR garantijų grandinė - pirma moka Linava. Ir ji kiek pamenu mokėjo nemažus pinigus už tuos prasižengėlius. Klausimas ar tikrai p. Mikėnas pats galėjo už antros įmonės pažeidimus Rusijos muitinei sumokėti? Ar visgi mokėjo Linava? Tada ar jis sumokėjo Linavai? Jis taip tvirtina: "Vežėjas paneigia faktus, kad į „juoduosius“ sąrašus „Vedautos autotransportas“ pateko dėl TIR konvencijos pažeidimų: „Į minėtus sąrašus „Vedautos autotransportas“ pateko kaip ir daugelis įmonių, nes užsakovai neteisingai įformino dokumentus. Rusija - tokia šalis. Taigi pašalinti įmonės iš TIR sistemos nebuvo pagrindo. Bendravau tiesiogiai su Rusijos muitine ir sumokėjau baudas už pažeidimus."

Mažeika Šarūnas 2011-06-16 10:17

bet už tirus mokam į priekį pasiimdami.Tai neveltui kalbos eina,kad savaitgaliais būna tirų trūkumas.Tai jei skolingi už panaudotus tirus 6 mln.lt, tai gali būti,kad tirų linava gali išvis negauti. O tai gal kas žino kiek šiandien linava skolinga bankams,kuro tiekėjams, už pvm gražinimą? Kokio dydžio bendra skola?

Keikovskij Michail 2011-06-16 10:13

Gali būti taip, kad negausime TIR knygelių ir bus sužlugdytas vežėjų verslas. Kaltininkus kuo greičiau reikia ištraukti į dienos šviesą, kad dešimteriopai padengtu išvogtas lėšas, taip kaip Rusijoje taikomos priemonės pasiūlitos jų Prezidento. Todėl neprileidžiami eiliniai vežėjai susipažinti su esama medzžiagos padėtimi Linavoje. Po Linavos prezidiumo veiksumu priešakyje su Prezidentu - nors žemės drebėjimas.

Keikovskij Michail 2011-06-16 09:44

Linavos vadovybė žinojo, kad viskas išvokta, o dabar vėžėjų sąskaita dengia išvoktus pinigus.  

Vanagas Aloyzas 2011-06-16 09:38

Gerb. Juozai, viskas suprantama, p. Kitovas yra jūsų rinkimų komandos narys ir draugas. Abu iš Vievio esate. Draugus reikia ginti. V. Mikėnas irgi komandoje. Juos gindamas tik dar labiau save diskredituojate, nes esate tikrai gerbiamas ir doras vežėjas. Nė vieno blogo žodžio apie jus neesu girdėjęs iš vežėjų. Klausimas čia kitas - kas leido susidaryti skoloms? Kas buvo tuos metus atsakingas už jų kontrolę? Kad gavo vieni ar kiti "privilegijų" jau žinome, bet ar žinome kas jas dalijo?

Kuklys Juozas 2011-06-16 09:27

Kaip 2011 m. birželio 15 d. krovininėje sekcijoje J. Grybauskas oficialiai pranešė, kad dabar Linava skolinga IRU institucijai 6 mln. Lt., žodžiu, apart ankstesnių žinomų skolų finansinė padėtis Linavoje tapo katastrofiška, todėl kviečiame visus vežėjus būti aktyviais atvykti i Kongresą gelbėti savo verslą, nes TIR knygelės gali dar brangti ir, apskritai, Linava gali pristigti pinigų joms įsigyti.

Kuklys Juozas 2011-06-16 09:12

Gerb. Aloyzai, pilnai sutinku, skolas turi visi grąžinti. Bet kas tuo turi pasirūpinti? Juozas, Aloyzas ar ponai mūsų išrinktieji? Tai jie suskirstė į kategorijas kuriems nevalia įsiskolinti, o kurie gali mūsų visų pinigais naudotis dešimtimis metų. Tai būkim principingi, visus skolininkus vilkim į dienos šviesą . Iš dabar išmetamos informacijos eiliniam vežėjui grubiai brukama mintis, žiūrėkit mūsų valdžios pirmtakai irgi buvo ne šventieji, tai kodėl mus smerkiate. O skirsto i kondrusevičininkus, ar gylininkus ,draugus ar priešus patys ponai išrinktieji. Vienus glosto ir atsidėkoja ,o kitus pliekia ir gąsdina. Štai vienas prezidiumo narys , gavęs solidžią paramą krizės metu, pareiškė, kad aš dabar aklas ir kurčias Linavos negerovėms Be Linavos pagalbos būčiau subankrutavęs. Todėl Aloyzai pirmyn į Kongresą, ten turime padėti tašką išrinktųjų savivalei.

Vanagas Aloyzas 2011-06-15 22:51

Matau čia visa draugų ir advokatų taryba ginti "nekaltųjų" susirinko. Juokinga kolegos, kad dvigubi jūsų standartai - jei skolininkas anksčiau prie valdžios prieš dešimt metų buvo ir galimai visokiais būdais spaudė buhalteres, slėpė skolas....o dabar moralizuoja tokius pat kaip jis....juokinga ir tiek. Visi gi vežėjai atsimena šitas istorijas. Sutinku, kad jos gal ir nebeįdomios. Bet mane labiau domina ne senos istorijos, o tai ar E. Mikėnas tikrai gražino Linavai 100 000 Lt - nuostolį, kurį dėl TIR pažeidimų patyrė asociacija? Jeigu iš tiesų jis to nepadarė, o V. Gilys žinojo ir nieko nedarė - tada ponai Skandalas kaip reikiant čia. Kokie gilūs interesai išlenda!!! Nereikia kvailinti vežėjų savo komentarais.

Armalis Erikas 2011-06-15 20:47

Gal ir neblogai, kad tokią "pelėsiais ir kerpėm" apaugusią istoriją ištraukė į dienos šviesą. Dabar dauguma vežėjų gali susipažinti su sveikintinu poelgiu - PRAISKOLINAI, turėk garbės, sąžinės ir ATSAKOMYBĖS - ATSISTATYDINK. O dabar panašu bailiai tupima ir dar mintama vežėjų pinigais. Ir taip - dešimtmečius. Ar naujasis sekretoriato vadovas padavė skolininkus į teismą? Iš istorijos reikia mokintis, bet būtina daryti tai, ką dar galima padaryti DABAR. Ir DARYTI. "Juodieji sąrašai" - į juos buvo patekę dešimtys vežėjų. Galbūt kažkas pateko ir savo noru, t.y. iš anksto žinodami ką daro. Tačiau didžioji dalis "užkibo" ant neegzistuojančių terminalų. Pats 1997 m. Maskvoje mačiau kaip spec. tarnybos viename terminalų sustatė prie sienos visus - terminalo vadus ir muitininkus. Matomai, neveltui. Tai nereikėtų pūsti miglos apie vieną iš "juodojo sąrašo", jei neturima duomenų apie tikslias įvykių aplinkybes ir priežastis. O gal tai tikrai priešrinkiminis vienpusiškos informacijos skleidimas su tikslu pakenkti permainoms asociacijoje ir bandymas parodyti kitiems vežėjams - tylėk, nes ir apie Tavo bėdas paskelbsime. Bet ar tikrai taip lengvai ir 'pigiai" išgąsdins ? Ir visgi, KODĖL informacija apie dabartinius skolininkus ir veiksmus su jų skolomis taip slepiama nuo vežėjų ???

Vidas Pilkauskas 2011-06-15 18:06

Gerb. vežėjai, ar nebūtų žymiai daugiau naudos, jeigu asociacijos "Linava" vadovybė tokią išsamę medžiagą, šiam rašiniui, būtų pateikusi apie esamus skolininkus? Gal daliai jų prabustų sąžinė ir jie padengtų turimas skolas.  

Kuklys Juozas 2011-06-15 18:00

Kas dėl TIR sistemos pažeidimų, o ypač 1996 m. metai, kai Rusijoje veikė nelegalūs terminalai, tada ne vienas ir ne du vežėjai nukentėjo. Dabar nežinant kokie tie buvo pažeidimai, tamsta Aloyzai drąsiai išdedat į šuns dienas p. Mikėną, ir kodėl būtent jį ir dabar po tiek metų??Darytina išvada, kad drįso stoti į rinkiminę kovą su p. Kondrusevičiumi? Jei esate garbingas ir sąžiningas vežėjas, mūsų asociacijos doras narys, tai turėtumete atsiprašyti Mikėną. Kaip sako liaudies patarlė, neisižadėk terbos ,lazdos ir tiurmos.

Kuklys Juozas 2011-06-15 17:37

Gerb. Aloyzai, gal tamsta irgi plaukiojai su jachtomis vienoje komandoje su p.Gyliu ir Kondrusevičiumi, kad taip juos gini? Man visi vienodi , kurie pridarė Linavai skolų. Mūsų vienas tikslas, demokratiški rinkimai.Jei kongrese visi vežėjai balsuos, žinoma be vėduoklių ir kitokių suktybių, ir kas daugiausiai surinks balsų,tie ir bus naujoje valdžioje. Mes visi privalėsime tą Kongreso valią vykdyti ir gerbti. O dabar tik emocijos ir valdančiųjų desperacija. Jei p.Gylio veikloje yra asmeninės atsakomybės už piniginių lėšų netinkamą panaudojimą ar buvo kitokio pobūdžio aplaidumo darbe ,tai kodėl 13metų p. Kondrusevičius to nematė ir tai toleravo? Gal tada plaukiojo viena jachtą, o dabar persėdo į skirtingas?? Kaip yra taikliai pasakyta, puolimas yra geriausia ginyba. Kuo labai sumaniai naudojasi mūsų Linavos vadovybė. Todėl būkim aktyvūs, eikim į Kongresą, koks jis bebūtų ir ten civilizuotai spręskim iškilusias problemas.

Vanagas Aloyzas 2011-06-15 16:39

Be to, jei Mikėnas savo individualios įmonės padarytų skolų nepadengė akip rašoma čia - tai reikštų, kad jis kaip buvęs individualios įmonės savininkas atsako savo turtu už šią skolą? Įdomu ar atsiras kas išieškos tą sumą vežėjų asociacijos naudai?

Vanagas Aloyzas 2011-06-15 16:36

"1996-1997 m. „Vedauta“ net tris kartus buvo padariusi rimtų TIR sistemos pažeidimų, atnešusių apie 100 000 Lt nuostolių, kuriuos per garantinę TIR grandinę teko išieškoti iš „Linavos“. Iki šiol šios sumos E. Mikėnas nėra padengęs." Jei šitoje eilutėje parašyta tiesa, tada man aišku kam dirba "Skairdumo judėjimas". Kiek besikratytų savo praeities E. Mikėnas ar V. Kitovas sąsajos veda į vieną žmogų..... Istorija matyt kartojasi. Pernai „Linavos“ regioniniuose pradėta kalbėti apie „Linavos serviso“ skolas ir prezidiumo narių finansinius įsipareigojimus. Pamenu kaip V. Gilys ėmė pats viešinti kai kurių prezidiumo narių skolas, patvirtindamas susikaupusių skolų sumas. Tuo metu audringai klausimus iš salės uždavinėję jam artimi vežėjai kritikos strėles leido į 4 skolų turinčius prezidiumo narius ir į prezidentą A. Kondrusevičių. Pradėta reikalauti prezidiumo ir prezidento atsistatydinimo. Du prezidiumo nariai - Kęstutis Šarkauskas ir Artūras Grigaliūnas taip ir padarė, tačiau kiti nesutiko būti „aukojami“ vardan rinkimų maratone keliamų naujų kandidatų į jų vietas, V. Giliui artimų bičiulių, tokių kaip Audronė Kumelienė, Vidmantas Pelėda, Juozas Kuklys, Stasys Mekšėnas. Prasidėjo dar aršesnis jų puolimas ir viešas „gėdinimas“. Kuliminacija tapo paties V. Gilio kandidatūros iškėlimas į prezidentus artimiausiuose asociacijos rinkimuose. Kas dar kam neaišku? Mikėnas tiesiog pakeitė V. Gilį rinkimų maratone.

Mažeika Šarūnas 2011-06-15 16:01

gaila,kad šie duomenys yra 13-16 metų senumo,kai linavai vadovavo ne dabartinis Linavos vadovas.Pagrindinis klausimas ar tik šios dvi įmonės turėjo problemų,ar čia tik tos įmonės kurioms Linava šiandien neturi pretenzijų?Gal bus šios rubrikos testinumas ir sužinosim visų buvusių ir esamų skolininkų bėdas Linavoje?O gal čia tik priešrinkiminis "kompromatas" ir daugiau Linava nieko nepateiks?Turbūt informacijos,kad dabartinėj Linavoj nėra skolininkų nebus. Bet kiek sužinotume per 13metų Linavos "darbelių" , skolininkų ir "paramos gavėjų" jei pasikestų prezidentas?

Kuklys Juozas 2011-06-15 15:58

Gerbiamieji, ar Jūs patys suprantat ką čia rašote? Po 13 metų radot atpirkimo "ožį"?Kaip galėjo Kitovas prisidėti prie dabartinių Linavos milijonų iššvaistymo? Jei jis toks įtakingas ir sugebėjo įsakynėti p. Gyliui ir p.Kondrusevičiui kaip ir kur naudoti Linavos ir Linavos serviso lėšas,tada pasakykit ,gal minėti ponai buvo 13m komandiruotėje išplaukę su jachtomis ar išvažiavę su traktoriais i plėšinius? Jei p.Kitovas atsistatydines paliko skolų,tais kas trukdė jas išreikalauti.? Gal jau išsikvėpėt ir neturit kuo kaltinti? Kažkodėl tylite apie prezidiumo narių skolas . Imkites darbo, spręskit einamas problemas, o nesikapstykite po praeitį, kuri šių dienų problemoms neturi jokios įtakos. Būtų teisinga ir suprantama,jei šalia viso šito rašinio, būtumete parašę, kiek atsistatydinęs p. Kitovas paliko skolų Linavoje. ir kek jų yra šiuo metu.

Keikovskij Michail 2011-06-15 15:27

Vežėjus šiai dienai domina visi skolininkai iš kurių dar yra galiybė susigrąžinti skolas ir XXII rinkiminio kongreso teisėtas pravedimas. Visas jėgas nukreipkime šių klausimų sprendimui. Susiprotėkime ir nustokime pilstyti purvus vieni ant kitų. Po šių klausimų išsprendimo galima bus grįžtim ir prie istorinių klausimų, nes to iš asociacijos "Linava" gyvenimo išmesti irgi nereikia. tadaiš visų padarytų klaidų galėsime daryti išvadas ir jų nekartoti. VISI Į TEISĖTUS RINKIMUS !!!! KOL KAS ŠALIN VISUS PLETKUS !


Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Nacionalinės asociacijos

eu-flag-2108026_960_720

Mokslininkai: protekcionistiniai įstatymai prieštarauja ES vertybėms ir tikslams

Europoje ir toliau daugėja šalių, kurios įvedinėja minimalaus darbo užmokesčio įstatymus užsienio šalių vežėjams, dirbantiems jų teritorijoje. Vis tik Europos mokslininkų atlikto tyrimo rezultatai teigia, kad tai prieštarauja Europos Sąjungos principams ir esminiams dokumentams. Maža to, tokie įstatymai žalingi ir visai ES ekonomikai, o ypatingai šalims, kuriose transportas atlieka svarbų vaidmenį, tai yra ir Lietuvai. 

2017-03-23 511
1
^61859F7ABFD231318E62BE91CF689956BFA1DE79CC2DA968D6^pimgpsh_fullsize_distr-6

Su opozicija susitvarkyta. Kas toliau?

Gruodžio 14 d. „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo nuspręsta pašalinti iš asociacijos UAB „Mečys“. Kaip į šitą žinią sureagavo vežėjai, gruodžio 15 d. susirinkę į pakartotinį kongresą? Kokias galima daryti išvadas apie „Linavoje“ vykstančius pokyčius, ir ko vežėjai gali tikėtis ateityje? „Linavos“ nario pašalinimas dėl asociacijos vardo diskreditavimo ir asociacijos orumo žeminimo – beprecedentinis atvejis per visą asociacijos gyvavimo istoriją. Tad nenuostabu, kad pakartotiniame kongrese šis klausimas sukėlė daugybę diskusijų.

2016-12-21 2,327
2
Linava-pav

„Lindra 2“: neatsakyti klausimai

„Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas praėjusį rudenį viešai pranešė apie planus kurti asociacijos draudimo bendrovę, kurios tikslas – pagerinti komercinio transporto draudimo sąlygas. Vežėjai sutaria, kad dabartinės draudimo sąlygos yra nepagrįstai drakoniškos, tačiau kyla eilė paprastų klausimų: kaip naujoji bendrovė galėtų būti įsteigta ir kaip turėtų veikti?

2016-12-14 880
3