Dėl situacijos asociacijoje ‘Linava”

11810

Gerbiami kolegos, vežėjai,

 

nusprendžiau šiandien kreiptis į Jus todėl, kad pastaruoju metu įvyko nemažai mums svarbių įvykių, kurie ženkliai veikia, o kartais gali net lemtingai įtakoti mūsų-vežėjų gyvenimą.

 

Prieš savaitę, gegužės 27 d. visos mūsų pastangos surengti ataskaitinį-rinkiminį kongresą nedavė rezultato – pritrūkome 18 iki 328 dalyvių, kad užtikrintume reikalingą kvorumą. Vos pamačius registracijos rezultatus, mane apėmė nusivylimas. Įdėta tiek pastangų bendraujant, agituojant kolegas atvykti į kongresą. Tiek viso prezidiumo narių, tiek sekretoriato, tiek ir mano asmeniškai. Žinau, kad ir man oponuojantys kandidatai aktyviai agitavo dalyvauti. Taigi, darau išvadą, kad tikrai buvo persistengta keičiant atstovavimo tvarką asociacijų įstatyme, kai įstatymo leidėjai visiškai nesidomėjo ir nesitarė su tais, t.y. su Lietuvos asociacijomis, kurioms tas įstatymas skirtas. Vežėjams pirmiesiems teko paragauti tokių Seimo darbo vaisių. Žinant, kad aktyvią rolę čia suvaidino grupelė mūsų asociacijos narių, save tituluojančių „Judėjimu už skaidrumą“, tai meta dėmę visiems vežėjams, nes yra žinoma, kad minėti asmenys naudojosi „Linavos“ vardu, nors iš asociacijos tokių įgaliojimų nėra niekada gavę.

 

Galiausiai, cinizmo aukštumas kongreso metu pasiekė minėto judėjimo atstovai ir jų koordinatorius Erikas Armalis, viešai apkaltinę mane, prezidiumą ir „Linavos“ sekretoriatą sužlugdžius kongresą. Tikiuosi, kad vežėjai dar nepamiršo, kad pernai buvome priversti du kartus rinktis į kongresus, tačiau dėl „Judėjimo už skaidrumą“ grupės teisinių intrigų, rinkimų surengti taip ir negalėjome. Kaip vertinti tokius asociacijos narius, kurie sąmoningai, per teismą, neapibrėžtam laikui sustabdo asociacijos normalią veiklą teigdami, kad Vilniaus regioninio pasitarimo nutarimai priimti neteisėtai, tačiau po pusės metų savo pretenzijas atsiima ir lyg nieko nebuvus, dalyvauja kongrese ir dar pretenduoja būti išrinkti? Teisiškai daug kas įmanoma, o kur sąžinė?

 

Kai kas man priekaištavote, kad per greitai palikau salę ir vežėjus neįvykusiame kongrese. Ar vertėjo neįvykus kongresui ir paskelbus apie jo pabaigą, man likti salėje ir įsivelti į „žodžių purvo“ karą su ponu Armaliu ir saujele jo bendrų? Juk nesant nei reglamento, nei bent kokių taisyklių nebuvo net teorinės tikimybės pasiekti bent kokį, vežėjams svarbų sprendimą.

 


Dėl mūsų asociacijos reputacijos

 

Ypač buvo nepatogu visą šią situaciją demonstruoti Pasaulinės vežėjų organizacijos IRU atstovams, kurie su gera valia atvyko į mūsų kongresą paskatinti vežėjus išsirinkti efektyvią asociacijos vadovybę.

 

Dar vienas „siurprizas“ manęs laukė jau pasibaigus kongresui. Pasirodo, dar dviems mūsų vežėjams „patiko“ teisiniai žaidimai – Genius Mikalčius ir Marjan Mečkovskij kongreso išvakarėse apskundė teismui prezidiumo sprendimą rengti rinkimus kongrese ir teismas tenkindamas jų prašymą, uždėjo mums jau pažįstamas „apsaugos priemones“. Taigi, išeina, kad net jei būtume surinkę kvorumą, rinkimai vis viena būtų neteisėti. Kategoriškai smerkiu šį minėtų vežėjų žingsnį, raginu atsitokėti ir kuo greičiau atsiimti savo pareiškimą iš teismo, nes priešingu atveju birželio 22 dieną, pakartotino kongreso metu mes ir vėl negalėsime rengti rinkimų. Sužinojome ir tai, kad ponas Vladimiras Kitovas, buvęs kažkada asociacijos prezidentu po neįvykusio kongreso apskundė teismui „Linavą“, esą ji neduodanti informacijos apie atskirų jos narių finansinius įsipareigojimus ir skolas. Tai jau antras ieškinys per pastarąją savaitę – gal vieną kartą pakaks teismuose skandinti mūsų visų asociaciją ir duoti jai dirbti pagrindinį darbą?

 

Priminsiu, jog yra ir trečias teisinis procesas – „Judėjimo už skaidrumą“ vežėjų skundas dėl pirmojo Vilniaus regioninio susirinkimo.  Dar kartą kviečiu visus minėtus vežėjus ir „Judėjimo už skaidrumą“ atstovus atsiimti visas teisines pretenzijas prieš mūsų asociaciją. Negalime leisti mūsų organizacijos įstumti į teisinę aklavietę!

 

Dėl TIR knygelių kainų

 

Šią savaitę mūsų asociacijos prezidiumas svarstė iš Pasaulinės vežėjų asociacijos IRU gautą laišką apie sprendimą padidinti TIR-Carnet'ų kainą mūsų asociacijai 22 Šveicarijos frankais. Po konsultacijų tapo aišku, jog galutinė TIR knygelės kaina vežėjams litais priklausys nuo Šveicarijos franko ir Lito kursų santykio Lietuvos banke.

 

Akivaizdu, kad šiam IRU žingsniui didelę, jei ne lemiamą įtaką turėjo neįvykęs „Linavos“ kongresas, kuriame kaip svečias dalyvavo IRU TIR sistemos vadovas Marek Retelski. Beje, tai yra minima IRU laiške mūsų asociacijai. Kaip pamenate, p. Retelski savo kalboje kongrese išdėstė pagrindines problemas bei išsakė viltį, kad demokratiški rinkimai sudarys sąlygas efektyvesniam TIR problemų sprendimui. Kongresas, kaip visi žinome, neįvyko, tad pradedame „ragauti“ kai kurių mūsų narių neatsakingumo, o gal ir piktavališkumo paskatintų veiksmų vaisius.

 

Noriu Jūsų paklausti, ar normalu, kai keli asmenys manipuliuodami kažkada, visai kitu tikslu surinktais 300 vežėjų parašų, dergia savo rašliavomis asociacijos reputaciją Seime, Ministro pirmininko kanceliarijoje, ministerijose, Lietuvos pramonininkų konfederacijoje? Sakykite, kaip galima normaliai kalbėti su valstybės institucijomis, pavyzdžiui dėl akcizo kurui mažinimo, ar apmokestinimo modelių, dėl vairuotojų trūkumo problemų, ar jų socialinių garantijų, kai mums rodomi raštai, rašyti kai kurių mūsų vežėjų, kaltinantys „Linavą“, t.y. visus mus mokesčių slėpimu, kenkimu valstybei, piktnaudžiavimu ir panašiomis nuodėmėmis? Ar turėta tokiems kaltinimams pagrindo?


Pirmiausia mumis suabejojo bankai, pristabdę asociacijai kreditavimo mechanizmus, nedaug trūko, kad būtų išprovokuoti masiniai valstybės institucijų tikrinimai, būtų gaišinami valstybės institucijų ir vežėjų-mūsų narių laikas ir pinigai. Atrodo, būtent to buvo siekiama -silpninti „Linavą“ silpninant jos narius. Taigi, prašau Jūsų ateityje septynis kartus įvertinti bet ką, ką įgaliojate savo parašu, užsitikrinkite, kad Jūsų vardas nebūtų panaudotas piktam tikslui.

 

TIR knygelių kainų kilimo kompensavimas

 

Grįžtant prie TIR-Carnet knygelių kainos, asociacija „Linava“ sumažino išlaidas TIR sistemos administravimui, išsiderėjo nuolaidų TIR draudimui ir amortizavo galimą didesnį TIR knygelių kainų padidėjimą.

 

Nors viena TIR-Carnet knygelių brangimo priežasčių yra objektyvi ir susijusi su tuo, kad asociacija perka TIR knygeles mokėdama tarptautinei vežėjų sąjungai IRU Šveicarijos frankais, o pastarieji dėl valiutų kursų svyravimų per pastarąjį pusmetį lito atžvilgiu pabrango maždaug 25 procentais, tačiau tenka pripažinti, kad mūsų asociacijos skolos IRU yra neefektyvaus TIR procedūrų administravimo Linavoje pasekmė. Iš esmės, tik nušalinus buvusį generalinį sekretorių Valdą Gilį buvo imtasi realių veiksmų ir asociacijos įsiskolinimai IRU nuo praėjusių metų lapkričio buvo sumažinti trečdaliu. Problema susidarė todėl, kad buvęs generalinis sekretorius, būdamas tiesiogiai atsakingas už TIR-Carnet procedūras neinformavo prezidiumo dėl savo priimamų sprendimų TIR klausimais. Beje, regioniniuose vežėjų susirinkimuose V.Gilys vežėjams tvirtino, kad jokių problemų su TIR sistema nėra, ir kad artimoje ateityje galima bus svarstyti kainų sumažinimo už TIR procedūras klausimą. Tikra informacija apie problemą mane pasiekė ne iš mūsų buvusio Generalinio sekretoriaus, o iš IRU atsakingų darbuotojų, šios organizacijos metinės asamblėjos Ženevoje metu, praeitų metų lapkritį. Kaip žinia, tada nedelsiant buvo imtasi konkrečių veiksmų padėčiai keisti.

 

Tenka apgailestauti, kad šiandien mūsų asociacija yra priversta vadovautis IRU rekomendacijomis ir laikinai imtis tokių nepopuliarių, tačiau šiuo metu neišvengiamų priemonių, kaip kainos už TIR-Carnet procedūrą didinimas. Tačiau, noriu Jus užtikrinti, kad ne tik sprendimai, bet ir visi skaičiai, atspindintys TIR knygelių kainą yra paskelbti viešai ir bus skelbiami ateityje.

 

Kam neparankus prezidento įsikišimas?

 

Noriu atkreipti Jūsų dėmesį, kad kai tik buvo imtasi žingsnių užtikrinti tvarkai tiek „Linavos servise“, tiek dėl minėtos problemos TIR sistemoje, įtartinai „laiku“ prasidėjo „žiauri kova“ už skaidrumą, lyg ir nesuprantant, kad už neūkiškumą pirmiausia yra atsakinga administracija ir jos vadovas Generalinis sekretorius. Ne be reikalo, matyt, sakoma, kad didžiausias blogis dažnai būna patiekiamas didžiausio gėrio pakuotėje. Pernai svarstant naujų įstatų redakcijas keista buvo matyti, kai prie visiškai pagrįstų siūlymų skaidrinti asociacijos veiklą, pasirodė siūlymas keisti asociacijos įstatų punktą, reglamentuojantį generalinio sekretoriaus statusą, siūlantį nepagrįstai dar didinti generalinio sekretoriaus galias, padarant jį renkamu. Visi šie „žygiai“ buvo daromi jau po to, kai bendra įstatų pakeitimų rengimo grupė, dalyvaujant ponams Vidmantui Pelėdai ir Juozui Kukliui, sutiko, kad generalinio sekretoriaus galių išplėtimo klausimas nėra svarbus vežėjams.

 

Visi gerai atsimename, kaip aršiai „Judėjimo už skaidrumą“ samdyti advokatai gynė šį punktą ir jo svarbą. Ar tai turi nors ką bendro su veiklos skaidrumu? Tiesa, dabar savo rinkiminiame lapelyje tuometiniai siūlytojai žada apriboti generalinio sekretoriaus galias. Įdomu, kas privertė juos taip kardinaliai pakeisti savo nuomonę? Pasakysiu, jau klasika tapusią frazę, kas galėtų paneigti, kad skambiai besivadinantys aktyvistai, yra viso labo aktyviai veikiantis V.Gilio gynimo komitetas.  Jis visomis priemonėmis mėgina sėti chaosą mūsų asociacijoje. Komitetas, veikiantis pagal principą, drumstame vandenyje lengviau gaudyti apkvailintas žuvis…

 

Ne vienas Jūsų man sakėte, kad tai ką dabar sakau reikėjo viešinti anksčiau, tačiau ar galėjau tai daryti, dar labiau diskredituoti mūsų vardą tada, kai tarėmės su bankais dėl faktoringo paslaugų kreditavimo ar su valstybės institucijomis dėl kitų vežėjams svarbių klausimų sprendimo, kai sprendėme TIR sistemos problemas IRU. Visuomenėje tai būtų suprasta vienareikšmiškai – kaip nešvarios peštynės, kuriose nesvarbu kas kaltas.

 

Tačiau, šiandien atėjo metas kai turime aiškiai įvardinti kas įvyko ir kas tebevyksta asociacijoje. Visų minėtų įvykių šviesoje aš kviečiu, Jus gerbiami kolegos, susitelkti, pasimetusius-atsitokėti, tikiuosi Jūsų, supratimo, kad svarbiausias mūsų verslo sėkmės garantas – asociacija negali pavirsti atskirų žmonių ambicijų ir teisinių intrigų žaisliuku. Padarykime viską, kas nuo kiekvieno mūsų priklauso, kad užbaigtume beprasmiškus „suaugusių vaikų“ žaidimus ir susitelkime darbams visų vežėjų labui.

 

Komentarai

Vanagas Aloyzas 2011-06-14 11:09

Šiaip niekuomet nelendu į politiką, bet kas akivaizdu matau. Stebiu tą procesą jau ilgokai ir tik dabar imu suvokti kas iš tiesų čia vyksta toje asociacijoje. Panašu, kad teisybė bus pasakyta A. Kondrusevičiaus kalboje. Sprendžiu iš šitų rašytojų audringos reakcijos. Net juokinga kaip gražiai bandoma skaitytojų dėmesį nuvesti į prezidiumą, jo narių skolas, nuo pagrindinės bėdos - buvusios korupcijos TIR sistemoje ir asociacijoje, kuri ir leido susidaryti toms skoloms. Sankcijos iš IRU - čia skandalas ir kriminalas apie kurį sužinome tik dabar? Ko tyli vežėjai ir ko tylėjo žinoję apie šitą grėsmingą situaciją? Matyt kažkas tikrai svarbaus pasakyta. Man atrodo, kad lenda nešvarūs galai TIR sistemos ir tų skolų, kurios asociacijoje atsirado sekretoriatui vadovaujant V. Giliui. Iš Judėjimo "sujudimo" čia komentaruose tampa aišku, kad V. Gilio gynimo komitetas visgi yra, jis gerai veikia.

Keikovskij Michail 2011-06-13 21:57

Mieli vežėjai, mūsų versle kiekvieną dieną darosi vis sunkiau uždirbti įmonės pragyvenimui reikalingas lėšas, nes sunku gauti krovinius, smarkiai sumažėjo fraktai, dideli transporto draudimo mokesčiai, padidėjo TIR knygelių kainos ir t.t. Norėdama išgyventi, kiekviena įmonė stengiasi kuo racionaliau išleisti kiekvieną centą, nes tai asmeniniai pinigai. Kodėl mes neskaičiuojame savų pinigų kurie yra sukaupiami asociacijoje "Linava" ? Artėjant galimai krizei, pradėkime galvoti ir siūlyti kaip galime užkirsti kelią mūsų pinigų švaistymui ir pačioje "Linavoje". :Privalome taip veikti, kad birželio 22 dieną niekas negalėtų sutrukdyti XXII rinkiminio kongreso pravedimui. Manau, kad kas norėtų sutrukdyti valdžios išrinkimą, turėtų visas kongreso išlaidas padengti savomis lėšomis. Todėl remdamasis prezidento pranešimu, kuriame jis išdėstė kas "Linavą" yra padavęs į teismus (Judėjimas; Genius Mikalčius kartu su Marjan Mečkovskij; Vladimiras Kitovas) ir dėl ko eilinį kartą gali neivykti valdžios rinkimai, siūlau imtis sekančių priemonių: 1) Priminti Judėjimui, kad jis atsiimtu savo skundą dėl pirmojo Vilniaus regioninio susirinkimo neteisėto pravedimo Tikiu, kad šią problemą iki XXII kongreso Judėjimas garbingai sutvarkys ir parodys visiems vežėjams, kad duoti žodžiai nesiskiria nuo daromų darbų. Pamatysime ar jie norės sutaupyti asociacijos lėšas. 2) Tai Geniaus Mikalčiaus ir Marjan Mičkovskij nesuprantamų ambicijų tenkinimas visų vežėjų sąskaita. Taip neturėtų būti ir visi vežėjai privalome netoleruoti tokius jų veksmus.. Ponas G. MIKALČIUS, kai pretendavo į prezidiumą buvo, o gal ir dabar tebėra skolingas (skola - 24115 litų) "Linavos servisui ". Keldamas savo kandidatūrą į valdžią - jis jau tada elgėsi negarbingai sąžiningų vežėjų atžvilgiu. Dar nekorektyškiau savo kolegų atžvilgiu, keldamas savo kandidatūrą į prezidiumo narius, elgėsi p. M. MIČKOVSKIJ, nes dirbdamas "Linavos serviso" Valdyboje neužkirto kelio milijoninių lėšų iššvaistymui. Negana to, šie piliečiai galėjo dalyvauti XXII kongrese ir piktybiškai neužsiregistruoti, kad nebūtų kvorumo ir neivyktų minėtas rinkiminis kongresas. Kas gali paneigti, kad jie galėjo raginti taip daryti ir kitus vežėjus. Ar galime toleruoti, kad mūsų kolegos taip tyčiotūsi iš viso vežėjų kolektyvo ir taip visiems sąmoningai kenktų? Jeigu jie laiku neatsiima iš teismo pareiškimo ir sužlugdo rinkimus, mes XXII kongreso dalyviai privalome balsuoti už tai, kad šie piliečiai asmeniškai padengtų visas patirtas išlaidas. Dar yra vienas pasiūlymas, kad už sąmoningą kenkimą, XXII kongreso metu būtų svarstomas klausimas dėl jų pašalinimo iš asociacijos "Linava" narių. Valdžia nenori įvesti tvarkos, tadėl tai turime padaryti patys vežėjai, nes kitu atveju teismų maratonai visai sužlugdys asociaciją. 3) VLADIMIRAS KITOVAS turėjo pilną teisę, kaip ir visi vežėjai, paprašyti informacijos apie jį dominčių narių finansinius įsipareigojimus ir skolas asociacijai "Linava". Matyt jam asociacijos "Linava" vadovybės nurodymu ( gen. sekretoriaus kompetencija) ši medžiaga nebuvo pateikta. Nematydamas kitos išeities vežėjas buvo tiesiog pastumėtas kreiptis į teismą. Siūlau šią problemą išspręsti sekančiai - p. Baranauskas nedelsiant sprendžia, kad ponui V. Kitovui būtų perduoda jį dominanti medžiaga, o jis iki XXII kongreso atsiima pareiškimą iš teismo. Valdžios atstovams sutrukdžius V. Kitavui atsiimti pareiškimą, kongreso dalyviams balsuoti už tai, kad p Baranauskas ar jo nurodytas kaltas asmuo apmokėtų sužlugdyto kongreso išlaidas. Kongrese reikėtų svarstyti ir klausimą, dėl piktybiško valdžios atstovų didelio nenoro supažindinti vežėjus su juos dominančiais dokumentais, kas liečia asociaciją "Linava" ir jos dukterinių įmonių skolininkus. Kad būtų sutramdyti piktybiški darbuotojai, kongreso metu įpareigoti vadovybę svarstyti klausimą net dėl jų atleidimo iš darbo. Jeigu vadovybė laku patenkina V. Kitovo prašymą, o jis savo pareigos neatlieka, visas aukščiau minėtas priemones pritaikyti jam. "Linavoje" turi būti paskirtas vienas žmogus, kuris būtų atsakingas už informacijos pateikimą vežėjams. Geriaisiai, kad šį darbą kontroliuotų asociacijos "Linava" atstovas spaudai. Tada būtų tvarka, nes dabar taikoma kolektyvinė atsakomybė ir atsakingų neįmanoma surasti. Todė turime tiek daug atvejų, kai problemą galime išspręsti tik teismo pagalba. Neįvedus nors minimalaus aiškumo, kaip privalome tarpusavyje (vadovybė ir vežėjai) bendrauti ir bendradarbiauti, esamos padėties nepakeisime. Turime pratintis gerbti vieni kitus ir stengtis visus tarpusavio ginčus spręsti kompromisų būdu. Privalome visi veikti taip, kad rinkiminis kongresas įvyktų !!! MES EILINIAI VEŽĖJAI NEMOKAME NAUDOTIS SAVO TEUISĖMIS (pav. kongrese), TODĖL IR ESAME MULKINAMI.

Armalis Erikas 2011-06-13 16:08

Visų pirma noriu padėkoti A. Kondrusevičiui kreipimesi suteikus tiek vietos asmeniškai man :) O dabar pakalbėkime rimčiau: - XXII kongreso žlugo, manau, ne be valdančiųjų pagalbos. Kodėl ? Jau "skęstant" XXII kongreso laivui, kapitonas jį paliko viena pirmųjų. Ar taip dera elgtis vadui ? Ar tai neparodo, kad jis viską galėjo iš anksto gerai žinoti ir to laukė ? - Iš kreipimosi galima susidaryti įspūdį, kad vienintelis buvęs gen. sekretorius V. Gilys kontroliavo "Linavos servisą". Tačiau dokumentai sako ką kita - UAB "Linavos servisą" kontroliuoja valdyba, kurioje prezidiumo nariai, vežėjų atstovai ir sekretoriato darbuotojai. Kas prasiskolino "Linavos servisui" - ogi tik prezidiumo narių ir vežėjų atstovų įmonės. Sekretoriato darbuotojų skolininkų sąrašuose neteko matyti. Kam tuomet A. Kondrusevičius imasi skleisti tokią dviprasmišką informaciją, kuri gali gerokai klaidinti vežėjus ? - Dėl bankų. Skaitant kreipimąsi, galima pamanyti, kad Judėjimas ėmė ir "paskandino" asociaciją milijoninėse skolose. O gal prezidentas mano, kad vežėjai yra akli ir patys nemato, kas pridarė skolų ? O gal prezidentas mano, kad jis, būdamas asociacijos pirmuoju asmeniu, neturi prisiimti atsakomybės už Linavos veiklą bei jos kontrolę ? Ar jis taip elgtųsi, jeigu tai būtų jo įmonė ir jo asmeniniai pinigai, o ne iš vežėjų "laisvanorišku-prievartiniu" būdu surenkamos milijoninės pajamos ? Pabandykime pagelbėti prezidentui kiek savikritiškiau pažvelgti į tai ką jis padarė ir KO NEPADARĖ per savo prezidentavimo dešimtmetį : 1) DRASTIŠKAI PAKELTOS TIR KNYGELIŲ KAINOS; 2) BANKRUTUOJANTIS LINAVOS SERVISAS; 3) BENE DEŠIMTMETĮ ŠIMTUS TŪKTANČIŲ LINAVAI SKOLINGŲ ĮMONIŲ ATSTOVAI SĖDI "PREZIDENTO DEŠINĖJE" IR PREZIDENTAS, PANAŠU, NERANDA SAVYJE JĖGŲ AR NESUGEBA NUO JŲ ATSIRIBOTI; 4) ASOCIACIJOS NARIAMS NESUDAROMOS SĄLYGOS SUSIPAŽINTI SU ASOCIACIJOS VEIKLA IR JOS DOKUMENTAIS, DAR DAUGIAU, INFORMACIJA GILIAI SLEPIAMA IR JOS NARIAI PRIVERTI REIKALAUTI PER TEISMUS; DEJA, SĄRAŠĄ GALIMA BŪTŲ TĘSTI LABAI ILGAI.. Siūlau kolegoms patiems padaryti išvadas ir nebūti abejingiems įvykiams asociacijoje, kad vėliau nereikėtų kaltinti savęs, kad neatvykau, nebalsavau, pardaviau balsą, atidaviau balsą ne tam ir pan... Juk anksčiau ar vėliau mūsų sprendimai atsilieps tiek mūsų, tiek ir kolegų kišenėms, kaip ką tik jau atsiliepė...

Vidas Pilkauskas 2011-06-12 20:01

J. Česnavičiaus komercinės firmos Savininkas Gerb. kolegos aš nepriklausau nei judėjimui, nei stengiuosi kam nors pataikauti. Todėl man labai lengva išreikšti savo mintis. Labai blogai kai mūsų prezidentą supą, o gal jam ir patarinėja nemažas prisitaikėlių ratas. Todėl mūsų vadovas kalbėdamas dažnai iškraipo faktus. Teko nemažai parašyti raštų nuo Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos. Vežėjų prašymu, praėjusiais metais raštu kreipiausi į prezideną, kuriame buvo išdėstyti reikalavimai ir pasiūlymai kaip veikti, dėl skolų susigrąžinimo iš "Linavos serviso" skolininkų. Gavęs tokį signalą prezidentas privalėjo pasikviesti Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atstovus ir pasitarti su jais. Tačiau jis su mumis bendrauti atsisakė, pabrėždamas, kad mes nesame asociacijos "Linava" atstovai. Norėdami išsaugoti gerą asociacijos "Linava" vardą, mes nepuolėme šių problemų aiškintis teismų pagalba. Mes ir toliau kantriai dirbome bei taikiu būdu, jau devinti metai, tęsiame savo darbus. Tik 2010 metais susiformavęs judėjimas, kaip naujokai, padarė kai kurių nedovanotinų klaidų. Tačiau juos į tai, pirmiausiai pastumėjo prezidento ir jo aplinkos vadovybės didelė arogancija bei nenoras išklausyti jų nuomonės ir patarimų. Valdžios atstovai yra įsitikinę, kad jie niekada neklysta. Asmeniškai pritariu kai kuriems Judėjimo nuveiktiems darbams. Labiausiai dėl vadinamų "vėduoklių" panaikinimo. Nepatinka, kad kolegos gudravo ir į XXII kongresą atvyko neatsiėmę pirmojo skundo, dėl Vilniaus regioninio susirinkimo neteisėto pravedimo. Kas sužlugdė XXII asociacijos "Linava" rinkiminį kongresą? Mažiausiai tai buvo naudinga Judėjimo atstovams. Jie jam labai gerai pasiruošė (bukletai, skrajutės, rinkiminė programa ir taip toliau). Judėjimo atstovams pasiruošimas kainavo labai daug finansinių resursų bei fizinių jėgų. Todėl mažai tikėtina, kad jie sau kenkdami, galėjo kažkaip gudrauti dėl minėto kongreso sužlugdymo. Nevisai aš suprantu, kad Judėjimo aktyvas, be asmeninių išskaičiavimų, tokias dideles lėšas švaistytų tik norėdami padėti visam vežėjų kolektyvui. Tai mane truputi neramina. Kas galėtų paneigti, kad vadovybei nebuvo naudinga sužlugdyti kongresą, nes iš prezidento kreipimosi sklinda pasitenkinimas, kad tai įvyko dėl pasikeitusios atstovavimo tvarkos asociacijų įstatyme. Negaliu nepaminėti, kad šio įstatymo priėmimui labai trukdė Pramoninkų konfederacija ( apie tai gyvai teko kalbėti su Seimo nariu Andriumi Mazuroniu, kuris labai stebėjosi, kad jie gynė tik vienos pusės interesus vietoj to, kad būtų bešališki). Ar buvo kitas kelias V. Kitovui, kai jis iš "Linavos" negavo jį dominančios medžiagos? Tai jo pasirinkimas. Negaliu jo smerkti, nors aš asmeniškai taip daryti neskubėčiau. Tačiau valdžios nesiskaitymas, silpnesnių nervų žmogų, gali privesti prie bet kokios nesamonės. Todėl prezidentui nėra ko stebėtis. Kol "Linavoje " bus tokia tvarka, niekas į gerąją pusę nesikeis. Pirmiausiai turi susimastyti pats ponas prezidentas, o po to priversti susimastyti visus asociacijos "Linava" darbuotojus. Ti k "Linavoje" pakeitus darbo stilių ir visiems įdiegus atsakomybės jausmą, tikrai ilgai nereikės laukti gerų rezultatų. Prieš pradėdamas ką nors kaltinti, prezidentas turi devynis kartus pagalvoti, o tik dešimtą - ką nors pasakyti. Prezidentui reikia stengtis visus vežėjus mylėti vienodai. To jam ir palinkėčiau.

Kuklys Modestas 2011-06-11 20:56

Gerbiami kolegos, po tokios p. Kondrusevičiaus "situacijos Linavoje" įvertinimo, tylėti ir nieko neveikti, tolygu nusikaltimui arba Linavos žlugdymo pritarimui. Neįgalus prezidiumas su prezidentu priešakyje savę sutapatino su Asociacija Linava ir bet kokią kritiką jų aplaidaus ir gal būt ir neskaidraus darbo, viešai prilygina kaip kenkimą Linavai, jos prestižo menkinimui ir t.t. Laikas nuo laiko išmetama mintis, kad Linavai reikia apsivalyti nuo tokių narių.Suprask ir tylėk baudžiauninke. Štai p. Prezidentas nesirinkdamas epitetų, sąžiningus vežėjus apkaltina sužlugdžius XXII kongresą. Ar taip jau ištikrųjų buvo?? Peržiūrejus kongreso dalyvių registracijos žurnalus, paaiškėjo, kad aršiausi vėduoklių šalininkai ir Judėjimo už skaidrumą Linavoje smerkėjai , dalyvavo kongrese, bet nesiregistravo, ir su ramia sąžine už mūsų pinigėlius pietavo ir degtinėlę maukė po kongreso paleidimo dėl kvorumo nebuvimo. Nesiregistravusiųjų tarpe ir Mikalčius su Mečkovskiu, kurie apskūndė ši kongresą. Prezidentas vėl nepraleido progos apkaltinti Judėjimą, neva jie persistengė su Asociacijų įstatymo pataisa, ir štai jums to rezultatas,o Kongreso apskundimą netgi vadina siurprizu, nors tie du vežėjai apskundę Kongresą, kaip garbingiausi svečiai posėdžiauja su Linavos vadovybę. Toliau Prezidentas kaltinia Judėjimą, neva jis kaltas,kad bankai sustabdė Linavai faktoringą, neskolina pinigų. Ar ištikrųjų taip yra ?? Nors Linavos ir jos dukterinių įmonių finansinė padėtis eiliniam vežėjui yra tabų, tačiau iš praeitų metu Linavos serviso audito ir iš kitų neoficialių šaltinių žinoma, kad vien tik servisas turi arti 10mil. skolų kuprą, ir yra ant bankroto slenksčio. Galimai jau užstatyti pastatai Basanavičiaus gatvėje, truksta pinigų Carnet TIR knygelėms pirkti. Neoficialūs šaltiniai kalba, kad Linava IRU už TIR knygeles atsiskaičius tik už 2010m. gruodį.ir galimai įsiskolinusi 11mil.litų.Nenorėčiau kad taii būtų tiesa , nes tai tolygu katastrofai. Kur tada pinigėliai ,kuriuos vežėjai sumokėjo ?? Ar čia ir bus ta tikroji TIR knygelių pabrangimo priežastis? Toliau Prezidentas stebisi,kad vežėjai nesulaukę informacijos apie prezidiumo narių skolas, ir kokių imtasi priemonių skolų atgavimui, ir kito pobūdžio informacijos negavimo, kreipėsi į teismą. Ką daryti, jai kito būdo gauti iformaciją nėra?? Eilinį kartą vien kaltinimų lavina,o kur gi Jūsų ponai išrinktieji strategija ir taktika išėjimo iš šios situacijos? Kiek atgauta skolų iš prezidiumo narių? Jau praėjo daugiau kaip metai, o girdime tik ,kad sudarytas skolų grafikas, perduota medžiaga teisinėms institucijoms. Aišku, šiems dalykams nėra laiko. Reikia tempti laiką, švaistyti į kairę ir dešinę vežėjų pinigus ir laukti vėduoklių prisikėlimo. Mestos i seimą visos pajėgos Asociacijų įstatymo 8str..4punkto grąžinimui į seną traktavimą. Vėl tikimasi, kad sugrąžins vėduokles,o tada pirmyn į rinkimus. Todėl jus Judėjimo negeriečiai netrukdykit pono Prezidento savo rinkiminiais kongresai ir kitais nesvarbiais klausymais. Esu labai dėkingas kolegai Sigitui, už aktyvumą ir blaivų matymą padėties katastrofiškumo mūsų Linavoje. Pilnai pritariu ir palaikau jo išsamiai išdėstytai strategijai ir matymą kaip išbristi iš šios situacijos. Siūlau apjungti su Judėjimo už Skaidrum Linavoje rinkiminę programa ir kartu eiti i Kongresą. Neleiskim sužlugdyti eiliniį kartą Rinkiminio Kongreso. Kviečiu visus dalyvauti birželio 22d.pakartotiniame-rinkiminiame Kongrese. Vienikimes visi,šioje situacijoje pamirškime asmenines nuoskaudas, eikime į Kongresą ir vieningai ištarkim- švaistūnams nevieta prezidiume! Pagarbiai, Juozas Kuklys

Vidas Pilkauskas 2011-06-11 12:58

SMULKIŲ IR VIDUTINIŲ VEŽĖJŲ ASOCIACIJA (SVVA) Įvertinant įvairią gaunamą informaciją, susidaro nuomonė, kad asociacijos "Linava" kongrese maža tikimybė išrinkti naują vadovybę. Tokia padėtis netenkina daugumos sąžiningų vežėjų įmonių. Vežėjai atvirai reiškią savo nuomonę, kad atėjo tas momentas, kai nebeturime teisės taikytis su dabartine savieigai palikta padėtimi asociacijoje "Linava". Šiandien mes sugebame tik vieni kitus kaltinti ar kritikuoti, o nieko konkretaus pasiūlyti nenorime. Reikia nelaukti iš valdžios malonės, o pamažu patiems pradėti veikti, kai susirinksime pakartotiname XXII kongrese. Pagaliau turime įsisamoninti, kad už mus niekas esamų problemų neišspręs. Neaiški situacija asociacijoje "Linava" gali tęstis dar gana daug laiko. Todėl smulkių ir vidutinių vežėjų asociacija siūlo pirminį priemonių planą (jeigu Kongrese vėl būtų sutrukdyta išrinkti teisėtą valdžią) kokiu būdu galima būtų kokybiškai pagerinti "Linava" darbą: 1) Reikia reikalauti, kad į kongreso darbotvarkę būtų įtrauktas punktas - KITI (ar papildomi) KLAUSIMAI. 2) KONGRESE REIKIA NEDELSIANT ATSTATYDINTI DABARTINĮ SUSIKOMPROMITAVUSĮ IR SUBIRĖJUSĮ PREZIDIUMĄ . Įsiskolinę prezidiumo nariai ir jų neprincipingi kolegos nėra suinteresuoti sąžiningai dirbti visų vežėjų labui. Jie galimai rezgą įvairias intrigas, kad kuo ilgiau išsilaikytų valdžioje. Tokia padėtis "Linavoje" dabartiniams prezidiumo nariams yra labai naudinga (tai gaunamas nemažas papildomas atlyginimas, galimybė vilkinti skolų atidavimą ir t.t.). Ar turi moralinę teisę egzistuoti toks prezidiumas , dėl kurio aplaidaus darbo asociacija "Linava" pateko į tokią nestabilią padėtį? Į šį klausimą galėsime atsakyti tik mes eiliniai vežėjai, jeigu tokio sprendimo prireiktų. 3) KONGRESAS TURI PAVESTI, KAD LAIKINAI (kol bus iš dabartinių kandidatų išrinktas naujas prezidiumas) ŠĮ DARBĄ ATLIKTŲ DABARTINIAI KANDIDATAI Į PREZIDIUMO NARIUS. Manome, kad kandidatai asociacijos "Linava" prezidiume, visų vežėjų labui, sutiktų (laikinai) padirbėti nemokamai. Iki teisėtų rinkimų kiekvienas kandidata į prezidiumo narius susipažins su darbo specifika ir turės galimybę galutinai apsispręsti ar tas darbas jam teikia malonumą. Į laikinąjį prezidiumą pakliūtų Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos, judėjimo "Už skaidrumą "Linavoje", senojo prezidiumo bei kiti atstovai. Jeigu bus per didelis skaičius prezidiumo narių, tai gal kas panorės savanoriškai atsisakyti laikinai padirbėti arba pasitarę galėsime deleguoti mažiau savo (SVVA,, Judėjimo ir t.t) atstovų. Taip būtų užtikrinta kontrolė iki šiol asociacijoje "Linava" bujojusiai savivalei. Kas taps prezidiumo nariais, tai iškart galės rezultatyviai dirbti. Toks būtų pirmas žingsnis, norint pradėti įvesti tvarką asociacijoje "Linava". Tai pridėtų papildomos dvasios sąžiningiems vežėjams ir pakeltų asociacijos "Linava" reputaciją. Jeigu valdžios išrinkimo reikalai užsitęstų ir padėtis "Linavoje" negerėtų, tai antrame etape jau reikėtų kalbėti apie Prezidento Algimanto Kondrusevičiaus atstatydinimą. Pagarbiai, SVVA atsakingasis sekretarius Sigitas Česnavičius

Mažeika Šarūnas 2011-06-10 17:01

tai ar linavos nariai gali gauti iš linavos informaciją apie dalyvavusius ir nedalyvavusius kolegas kongrese?Ar tai labai slapta informacija?


Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Nacionalinės asociacijos

eu-flag-2108026_960_720

Mokslininkai: protekcionistiniai įstatymai prieštarauja ES vertybėms ir tikslams

Europoje ir toliau daugėja šalių, kurios įvedinėja minimalaus darbo užmokesčio įstatymus užsienio šalių vežėjams, dirbantiems jų teritorijoje. Vis tik Europos mokslininkų atlikto tyrimo rezultatai teigia, kad tai prieštarauja Europos Sąjungos principams ir esminiams dokumentams. Maža to, tokie įstatymai žalingi ir visai ES ekonomikai, o ypatingai šalims, kuriose transportas atlieka svarbų vaidmenį, tai yra ir Lietuvai. 

2017-03-23 511
1
^61859F7ABFD231318E62BE91CF689956BFA1DE79CC2DA968D6^pimgpsh_fullsize_distr-6

Su opozicija susitvarkyta. Kas toliau?

Gruodžio 14 d. „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo nuspręsta pašalinti iš asociacijos UAB „Mečys“. Kaip į šitą žinią sureagavo vežėjai, gruodžio 15 d. susirinkę į pakartotinį kongresą? Kokias galima daryti išvadas apie „Linavoje“ vykstančius pokyčius, ir ko vežėjai gali tikėtis ateityje? „Linavos“ nario pašalinimas dėl asociacijos vardo diskreditavimo ir asociacijos orumo žeminimo – beprecedentinis atvejis per visą asociacijos gyvavimo istoriją. Tad nenuostabu, kad pakartotiniame kongrese šis klausimas sukėlė daugybę diskusijų.

2016-12-21 2,327
2
Linava-pav

„Lindra 2“: neatsakyti klausimai

„Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas praėjusį rudenį viešai pranešė apie planus kurti asociacijos draudimo bendrovę, kurios tikslas – pagerinti komercinio transporto draudimo sąlygas. Vežėjai sutaria, kad dabartinės draudimo sąlygos yra nepagrįstai drakoniškos, tačiau kyla eilė paprastų klausimų: kaip naujoji bendrovė galėtų būti įsteigta ir kaip turėtų veikti?

2016-12-14 880
3