Kada sprogs vairuotojų kvalifikacijos kėlimo burbulas?

13297
Transporto įmonių vadovai jau maždaug metus įvairiuose žiniasklaidos kanaluose gąsdinami dėl to, kad iki 2014 m. rugsėjo 10 d. jų vairuotojai nespės baigti kvalifikacijos kėlimo kursų ir po minėtos datos negalės atlikti komercinių reisų. Šiuo metu kursus siūlo 11 vairuotojų rengimo mokyklų, tačiau jose spūsčių nėra ir veikiausiai greitu laiku nebus, nes transportininkai šiuo metu turi kur kas svarbesnių darbų – jų galvoje dar negaliojančiai Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvai EB 59 vietos kol kas nėra dėl ekonominių sumetimų.
Transporto sektoriaus atstovai jau pavargo nuo nesibaigiančių gąsdinimų: „Nespėsite baigti mokymų, nes Lietuvoje yra apie 180 tūkst. transporto srities vairuotojų profesionalų, taigi visiems pradėjus mokytis panašiu metu, daugeliui bent jau kuriam laikui teks dėti savo vairuotojo pažymėjimus į stalčius“, „teks mokėti dideles baudas ar net sėsti į kalėjimą“.
Vežėjų asociacija „Linava“ irgi jau keletą metų kalba apie tai, kaip artėjantys ES reikalavimai gali paveikti transporto bendrovių darbą. Vežėjai sako, kad užuot klausęsi nuolatinių bauginimų, norėtų gauti daugiau informacijos. Viešai buvo išsakytų minčių ir asociacijos vadovybės, kad galimybių paspartinti vairuotojų profesinį pasirengimą yra – galbūt būtų įmanoma panaudoti ES struktūrinių fondų lėšas.
Dauguma kalbintų transporto įmonių atstovų sako, kad apie tai nieko negirdėję ir baiminasi, kad už vieno vairuotojo kvalifikacijos kėlimą – 35 valandų kursus – gali tekti mokėti apie 1000 Lt.
Panikuoja nepagrįstai
Lietuvos vairuotojų rengimo įstaigų asociacijos viceprezidentas Valentinas Masilionis, paprašytas pakomentuoti esamą situaciją dėl vairuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimo, sako, kad problemų šioje srityje nematantis. Pašnekovui atrodo keista, kad transporto bendrovių atstovai dramatizuoja situaciją nieko tikslaus nežinodami: „Jie kalba apie didžiulius pinigus, kuriuos teks sumokėti už kursus. Kai sakoma, kad vieno vairuotojo parengimas kainuos daugiau kaip 1000 Lt, man kyla klausimas, iš kur tokie skaičiai? Kas skaičiavo? Ir kur pateikė tokius skaičiavimus?“
V. Masilionis teigia, kad profesinio mokymo įstaigos yra pasirengę, turi Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją vykdyti mokymus. „Šiuo metu į kursus ateina tie, kurie ieško darbo, nes puikiai žino, kad be 95 kodo niekas jų į darbą nepriims, o senieji vairuotojai ir toliau dirba, nes darbdaviai skaičiuoja – juk visai neekonomiška siųsti juos į mokymus dabar, kai iki direktyvos įsigaliojimo liko 4 m. Kas garantuos, kad darbdavys, sumokėjęs už kursus, sugebės išlaikyti darbuotoją? Galbūt jis po pusmečio išeis dirbti į kitą įmonę“, – svarsto V. Masilionis.
Nors transporto bendrovių vadovai ir delsia siųsti savo darbuotojus į mokymus, vis dėlto V. Masilionis įsitikinęs, kad jie nelauks iki paskutinės dienos: „Netikiu, kad visi vežėjai siųs savo vairuotojus mokytis tik 2014 m. rugsėjo pradžioje. Įmonės išsidėlios grafikus taip, kad krovinių judėjimas nesustotų. Tie, kurie šneka, kad nespės – nepagrįstai panikuoja. Svarbiausia – negąsdinti žmonių didelėmis kainomis“, – apibendrina specialistas.
Kvalifikacijos kėlimo kursus vairuotojai turės lankyti kas penkeri metai, todėl jų darbdaviai yra suinteresuoti, kad darbuotojai pažymėjimą gautų kuo vėliau, kad kuo ilgiau vėl galėtų nesukti galvos ir dirbti savo darbą.
Darbdaviai neskuba
UAB „Transeta“ vadovas Tomas Baublys sako, kad jų įmonę gąsdina kaina ir tai, kad vairuotojus visai savaitei reikės atitraukti nuo darbų: „Čia mums prabanga. Jei kainuos apie 1000 Lt – tai labai daug. Konkrečiai dar nieko nežinau apie šiuos kursus, nebuvo didelės informacijos sklaidos. Ir su kolegom apie tai nešnekėjau, nes buvo sunkesnių ir rimtesnių užduočių – reikėjo įveikti sunkmetį. Esu įsitikinęs, kad per tiek laiko, kiek dar turime – spėsime visi“.
Ne visi kalbinti transporto įmonių vadovai yra įsigilinę į šią temą, panašu, kad kai kurie net nežino kas organizuos tokius kursus, kad juos vairuotojai turės baigti ne „Linavoje“, bet vairuotojų rengimo mokyklose: „Kaip aš suprantu, šiuos kursus organizuoja „Linava,“ – neužtikrintai dėsto Aleksandras Bolzan, UAB „Aktena“ vadovas.
Panašu, kad šių mokymų baigimą kai kurie darbdaviai laiko pačių vairuotojų prerogatyva ir nėra nusiteikę už juos mokėti: „Aš jau pradėjau prašyti vairuotojų, kad jie užsirašytų į kursus, bet kol kas jie to nedaro. Panašu, kad dauguma mokslus atidės 2014 m. Tuomet tikrai ne visi spės laiku gauti reikiamą įrašą vairuotojo pažymėjime,“ – svarsto A. Bolzan.
Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius taip pat sako nežinantis, kas turi organizuoti tokius vairuotojų mokymus.  „Tikimės, kad „Linava“ mus informuos, taigi laukiame jų pasiūlymų“,  – kalba S. Česnavičius.
Kol kas aiškumo vairuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimo srityje mažai – vairuotojai tikisi, kad jais pasirūpins jų darbdaviai, o dauguma darbdavių yra įsitikinę, kad vairuotojų kvalifikacijos kėlimas – pačių vairuotojų reikalas. Taigi ar verta tiek daug kalbėti apie tai, kas dar šiandien nekeičia nei darbdavio, nei vairuotojo gyvenimų?
 
 

Komentarai

Sparraw Jack 2010-09-24 20:36

gerai ponai darbdaviai nebeerzinsiu jusu :) kai norite galite ir nusileisti ,na nors truputuka .o nuo to ir prasideda visos diskusijos .o ne ,kaip Deividas rase,nuo saudymo is savu darziniu.diskutuoti galima bet kokia tema .mano asmenine nuomone yra ta kad reikia duoti ir vairuotojams uzdirbti .bedos ne tarp vairuotoju ir darbdaviu .visos bedos del priimtu istatymu.todel reiketu kartu ,darbdaviams ir darbuotojams spausti valdzia ,kad keistu istatymus .nors labai abejoju kad lietuvoje taip gali buti. truputi nukripau nuo temos ,bet negalejau neparasyti.

Astrauskas Gintaras 2010-09-24 10:45

p. Zvirbli, vis velto nepaziurejot ka reiskia zodis "argumentas". as jusu pasisakymuose neradau jokiu argumentu suristu ar nesuristu su tema. skelbiate vien tik savo nuomones, kuriu kartojamasis jau virsta i demagogija. mes jau supratome kad ten, Anglijoje ar kitur, labai gerai, o Lietuvoje blogai. nebekartokite to.

Sparraw Jack 2010-09-24 10:31

ponas "GI" trumpas Jusu komentaras .stai ir pasibaige Jusu argumentai .ar dar kaip cia lietuviskiau issireiskus :) sekmes Jusu nelengvame biznije.o kad nelengva lietuvoje tai tikrai zinau. :)

Žaltauskas Deividas 2010-09-24 10:23

Taip, taip ponas Povilai, tamstai tik minties galiūną vaidinti ir kurti šventas gamtos taisykles. Kaip sakoma: "kaip šauksi taip ir atsilieps". Pats kompotus verdat, ir paskui peršokinėjat prie nuvirimų ir dar tai kažkokios smarvės. Apsispręskit apie ką norit komentuoti, ar apie buitį ar apie straipsnį. Ar įsilieti į bendrą diskusiją? O įžeidinėti, ir ironizuoti kiekvienas gudrus, ypač Jūs ponas Povilai, tai galima ne iš vieno, tamstos komentaro įvairiuose straipsniuose suprasti. Matyt, tamsta su savo demagogijomis ruošiatės artėjantiems savivaldų rinkimams. Na ir vėl ponas Gintarai Jūs grįžtat prie lietuvių kalbos pagrindų, čia ne teksto analizės paskaita, čia diskusija (kuri krypsta į vieną ar kitą pusę) ir komentarų srautas kartais ne į temą. Kaip ir minėjau, kai kiekvienas iš savo daržinės diriguojam, taip ir gaunasi. O kas liečia tą kodą 95 ( bet ne kompotus, ponas Povilai ), tai nematau tame jokio burbulo. Gal tik, kainų skirtumas, bet tai jau kitame straipsnyje aprašyta, ir pačių kursų kokybė.

Astrauskas Gintaras 2010-09-24 10:08

Zvirbli, dar karta sakau. nepudrink mums smegenu su savo uzsieniu. paziurek i straipsnio antraste apie ka turi eiti kalba.

Sparraw Jack 2010-09-24 10:00

ir dar .lietuvoje dar nebus gerai dar kokius maziausiai 15metu..kad atejo i lietuva Barklay,ir IBM,tai dar ne rodiklis kad viskas labai greitai gereja.cia tik maza kruopelyte ir lasas juroje .ekonomika merdi ,skolos milijardines ,zmones emigruoja .o kas atidirbines tas valdzios paimtas milardines paskolas ?musu vaikai atidirbines .

Sparraw Jack 2010-09-24 09:51

Gintarai,kokie mes visi protingi :)kad privaloma ir pats zinau ,bet ne tam kad dirbti Jusu "auksinese ir siltose vietose".o kad vakaruose geriau turiu ilgamete patirti ir turiu is ko ir pagal ka lyginti kur yra geriau.tai dabar gali man atsakyti jeigu as per savaite uzdirbu tiek kiek lietuvoje per menesi ,o pragyvenimas kainuoja pigiau nei lietuvoje ,tai tu teigi kad lietuvoje vis tiek geriau .pasakok kam nori ,bet manes neitikinai.lietuvoje gyvendamas as turejau skaiciuoti centus ,pirkti rubus is padevetu drabuziu parduotuviu ir galvoti kap isgyventi nuo algos iki algos .o cia as sau galiu pirkti ta ka noriu ,naujus drabuzius ir gera maista .svarbiausia,jaustis zmogumi,o ne vergu. paprasciausias pavizdys ,ateini i imone ir paziuri kokie zmoniu veidai ,sypsosi ar suruge ir zinai kaip zmones jauciausi jusu imonese .sefui gal but ir parodys dirbtine sypsena ir pasakys kad all right,bet is tikruju taip nera . jeigu lietuvoje taip gerai,tai kodel masiskai zmones isvaziuoja?vien kai as vaziavau prie Kauno Megos susirinko neio daug nei mazai vienu metu 175zmones ir patrauke vakaru link.o kur dar kiti budai isvaziuoti.keltai i vokietyjos ir svedijos puse perpildyti plaukia ,o atgal tik furos ir maza dalis kas grizta trumpam pailseti ar susitvarkyti kitu reikalu lietuvoje. ir nereikia pudrinti smegenu ,kad lietuvoje yiskas gerai .viskas yra negerai.antraip cia neverktumet kad truksta vairuotoju .daug kas atsikando tos duonos ir zino jos skoni.ta pati nauja karta ,apie kuria jus cia kalbate ateina is tu paciu seimu kuriose tevai dirbo vairuotojais .na padirbs truputi igaus patirties ir pakels sparnus . vienas is rodikliu kad imoneje nera gerai .tai didele kadru kaita .jeigu zmogus neuzsilaiko ilgai ,tai vadinasi yra kazkas ne taip..ir negali visi zmones buti asilai ir vienas bosas genijus .

Izis Povilas 2010-09-24 09:37

Blogiausia yra tai,kai zmones pradedami kazkokia tai diskusija is anksto atsistoja i tokia poza,kaip avinai - "obosramsia, no ne podamsia". Ir tada vietos diskusijai nebelieka, nes oponentas tiesiog nera isklausomas.Puikiausias to pavyzdys yra ponulio Deivido komentaras - lyg ir bando kontrargumentuoti i mano pasisakyma, bet kazkaip nepagaunu as jo minties zaismo link kur jis suka .Tai apie ka tada galima sneketi ir kokia antgamtine izvalga reikia tureti,kad suprasti ko nori sitas zmogus ?! Dazniausiu atveju, diskusija sioje vietoje turetu nutrukti... nes nebera paties diskutavimo objekto - jis prapuole,susigere su savo isvirtu "kompotu", o veliau pavirto tuom kas smirda. O kapstytis po smarve niekas nenori.

Astrauskas Gintaras 2010-09-24 08:57

Zvirbli, visa pirma tavo komentaro eilute taip pat pritaikoma tau paciam ir tokiems pat panasiems i tave. Tos kalbos apie tai kaip ten uzsienyje gerai, o Lietuvoje vien tik blogai yra jau girdetos. kiekvienoje temoje tai rasai - neatsibodo? taip pat pasiziurek terminu zodyne ka reiskia zodis "argumentas", nes jokiu argumentu cia nebuvo pateikta- vien tik nuomones. Deividai galetum ir tu paziureti ka reiskia zodis "alegorija", tada gal suprasi prie ko kirpejos. o uzbaigiant tema apie ta vairuotoju kvalifikacija, tai ji yra privaloma kad dirbti vairuotojo darba. pabreziu - privaloma vairuotojui! tai pats vairuotojas turi ja ir pasirupinti. Deividas tai suprato ir pasirupino tuom, o kiti kiek suprantu laukia Kaledu senelio.

Sparraw Jack 2010-09-23 21:04

Povilai, galiu pasakyti kad esi truputi nuskriaustas ,siek tiek savimyla ,erogantiskas ,turi tik savo tiesa ir nesugebi pastatyti saves i kito vieta .patikek emigruoti tikrai yra siuo momentu geriau .nes kas blaiviai masto tai mato ateiti ir perspektyvas lietuvoje ,kurios yra ne kokios ,svelniai tariant .o tiketi valdzios ir "verslininku pazadais zmonems jau pabodo.as pats siuo metu londone ir patikek ,tikrai geriau nei lietuvoje .taip, yra buitiniu visokiu problemeliu ,bet palyginus su "problemelemis "lietuvoje cia tikrai yra geriau .cia dirbi ,uzdirbi ir vergu niekas nelaiko.valdzia neissidirbineja is zmoniu .visi stengiasi padeti zmogui adaptuotis prie gyvenimo anglijoje .o lietuvoje i zmogu tik ir teziurima ,kaip ji numelzti ir kuo maziau lengvatu ir teisiu jam suteikti.pries tai as dirbau tolimuju reisu vairuotoju.stengiausi ,nepavedinejau sefo ,bet kai pamaciau kad pradeda per daug issidirbineti ,padariau isvada ,kad neverta stengtis ir aukoti savo sveikatos gyvenimo ir pinigu vardan kazkokio direktoriaus labo.viskas labai paprasta ....kaip sauksit ,taip zmones ir atsilieps.o dabar pasakyk ,ar pats eitum dirbti pastoki darbdavi ,kuris tavyje ,dar nepazines taves ,mato tavyje tik vagi ,alkoholika, sukciu ,priesa? beje, nemanau kad pas tave ta vieta tokia jau auksine ir silta .cia tik trau taip atrodo.

Žaltauskas Deividas 2010-09-23 14:34

Man ir nei šilta nei šalta, kiek jūs darbuotojų priėmėt ir kokį kompotą verdate. Jūs skanaukite savo mes skanausime savo. Jei neturit ką pakomentuoti, kam komentuoti. Kad gamtoje šiltų vietų yra, kurios ilgai nebūna laisvos, tai pirma kartą girdžiu, kad tai - šventa taisyklė. Gal rimtai pakalbėkim, apie melžėjų darbo našumo perspektyvos tobulinimus, arba močiutės, ar tai kaimynės raugintus agurkus? O kas liečia kursus ir tą 95 kodą, tai jei Europos bendrija nustatė tokias normas, vadinasi jų reikia laikytis, ir burbulo aš čia nematau. Tik buvo tokių niuansų: Mano pažįstamas, norėdamas išsilaikyti tuos kursus, turėjo laukti mėnesį laiko. Nes darbo rinkos mokymo centras rinko grupę. Aš pats kitam mieste išsilaikiau, be laukimo, ir iškart patekau į grupę.

Izis Povilas 2010-09-23 11:31

Man nei silta nei salta del to,kad kazkas sumano palikti imone arba emigruoti i kitus krastus - kiekvieno teise rinktis ir ieskoti vietos kur jam yra geriau.Gamtoje yra sventa taisykle - silta vieta ilgai laisva nebuna.Jums,ger.emigrantai,pasirode,kad uzsieniuose yra geriau, tai ir dirbkite ten. I jusu paliktas vietas cia ateis kiti, padirbs kazkiek - gal patiks ir dirbs, nepatiks - vel kels sparnus kitur. Toks yra gyvenimas.Bet nereikai istisai ziureti atgal ir i svetima darza ir komentuoti kaip ir ka sodinti arba patarineti kaimynei kaip kompota virti - virkite kompotus sau pagal savo receptus.O mes pagyvensime ir pamatysime kieno skanesnis tas kompotas.

kemesis saulius 2010-09-22 14:45

na atliks ta nauja karta pas tave praktika ir neliks jos. taip mums su anglu prasciau,o jiems kalba neproblema. o vairuotoju reikia visoj europoj. taip kad jie tik praktikos pas tave igyt atejo,o ne del dar kazko tai atejo. ir nedirbs jie uz tokia alga lietuvoj. pamatysi po pusmecio ju pas tave neliks,jei taip mastysit ir mokesit. ir nera jau tiek to jaunimo daug,galyma ant pirstu suskaiciuo,o jei ir yra,tai igave igudziu dings ir tie.

Žaltauskas Deividas 2010-09-22 11:30

Ponui, Povilui Taip auga nauja karta, kuri nemoka rusų kalbos, kuri nežino ir nesidomės kokia vairuotojo darbo specifika vyrauja Rusijoje. Ta pati karta, nebeis dirbti, už tą pigiai perkamą savo kvalifikaciją ir žinias. Nes tai naujai kartai didesnės perspektyvos kitose Europos bendrijos šalyse, visais aspektais.

Sparraw Jack 2010-09-22 11:02

Povilai, pagyvensim,pamatysim :) na skubedamas praleidau kelias raides ,bet esmes nesudaro .cia uk girdejau kad atlyko toki tyrima .svarbu kad pirmas ir paskutinis zodis butu teisingai parasytas, prasme supranta ,kas nori :) o kas nenori ,nieko nesupranta. be to ,Povilai,tai ko verkiate kad vairuotoju truksta .tokiomis salygomis niekas nebenori dirbti ir dar kysti velnias zino kur didziulius pinigus ,kai uzdirba asaras.

Izis Povilas 2010-09-22 10:30

Pseudo piratui: Kodel tamstele taip esi isitikines,kad transporto imones puls moketi uz kazkokiu tai berasciu kvalifikacijos kelima ir ar nepagalvoji,kad auga nauja karta zmoniu - visai kitaip mastanciu zmoniu, kurie is pradziu pasirupina savo kvalifikacija ir tik tada savo zinias parduoda pirkejui? Galiu Tamstele patikinti ir nuliudinti,kad per rugsejo menesi priememe 2 jaunus vyrukus,kurie patys turi atzymas teisese apie tokiu kursu baigima - patys susimokejo po 1800 lt.O jeigu butu reikeje dar daugiau zmoniu,tai turbut surasciau ir daugiau su tokio kvalifikacija vairuotoju.

Sparraw Jack 2010-09-22 01:15

Zaldauskui Deividui, per ruskoje radijo gerai pasake "jesli u oponenta koncajetsa argumenty ,togda on sprashyvajet nacionalnosti " panasiai ir siuo atveju Gintaras.jeigu nebeturi argumentu tai pradeda cituoti.

Sparraw Jack 2010-09-22 01:10

Astrauskui Gintarui, investaves i savo kvalifikacija ir karjera tokius pinigus tikrai nedirbsiu lietuvos imonese ir tokiu mastanciu kaip as ne vienas ir ne desimt .darbdaviai moka pinigus skaiciuoti,bet vairuotojai taip pat ne durni.deja laikas siuo metu ir ateityje nepalankus ,nes rinka diktuoja salygas ir protingas darbdavys vis tiek tures prisitaikyti prie situacijos ,o kas nenores ir toliau verks kad vairuotoju trukumas.pakartosiu dar karta ...juk akscia sakiau kad darbdaviai pjauna saka ant kurios patys sedi ...mastykit kaip norit bet yra kaip yra .o i pono Gintaro kontora ir pas panasius tikrai neiciau dirbti ir kitiems to pacio linkiu atsirinkti kas yra kas.

kemesis saulius 2010-09-21 18:20

matai ponas gintaras labai jau didelis ismincius. kiekvinas savo puse gina. ir manau kol taip bus,tai bendros kalbos nebus. taip yra daug vairuotuju kurie jau pencijoj ir jie iki tu 2014 pavaziuos ir eis visai lauk. kaip tada?????ra sefu kur galvoja i prieki,bet ju mazuma. visi nori pasipelnyt per krize ir kaip matau esi vienas is ju.

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 18:07

Gintarai, tema, ne apie, tai jei išsakiau, savo nuomonę, tai nereiškia, kad buvo nurodyta, kad reikia vieną ar kitą taip vadinti. Pacituokite prašau, kur aš rašiau, kad vairuotojus reikia laikyti vergais? Jei pradėsim kabinėtis ir cituoti vienas kitą, tai nebebus reikalo čia vienas komentuoti, nes gausis bardakas. Kadangi ir Jūs tauziat niekus apie moterų kirpyklos kolektyvus, tai pakalbėkim apie melžėjų darbo našumą ir perspektyvas produkcijos technologijų tobulinimo principuose. Tema ne apie tai, bet kaip ir minėjau, kai neturit argumentų, kabinėtas prie - ko, ką, kas, kam - pasakė ir pan.

Astrauskas Gintaras 2010-09-21 17:56

Deividai,kai rasot tai savo komenaru bent nepamirskit - "apie ką galima diskutuoti su lietuviškais vergvaldžiais? Manau, apie nieką, nebent vergišką paklusnumą jiems." cia kalbant apie vergusa. visiskai teisingai Deividai. toliau savo nosies nematot.

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 17:18

Prie ko dabar čia tie vergai, paprasčiausiai Jūs diskusija, savo komentarais tai viena kryptimi pasukate, tai kita. Kai nebeturit argumentų vienai ar kitai nuomonei paneigti. tuomet puolat ironizuoti, sąrašus pateikinėti, kurių niekam nereikia. O kam Jūs, gerbiamasis, lyginate kažin kieno kirpyklos kolektyvą su čia diskutuojančiais asmenimis, kurie nei kolegos, nei draugai. O kolektyvas kiekvienas vis kitoks, su savo bėdomis. O tema, ne apie tai. Ir diskusiją vis ritinam į kitą pusę, net pasukom moterų kirpyklos kolektyvo, pusė, gražu kaip pasakoje. Tai va, kad nėra sveikos diskusijos, bet kiekvienas norim būti teisus, nes toliau savo nosies nematom.

Astrauskas Gintaras 2010-09-21 17:08

na taip. vairuotojai vergai, o visi kiti svaiciotojai. ar toks komentaras jums tinka? tokius komentarus norit girdet? zinot, mano draugas turi kirpykla ir taip pat skundziasi savo moterisku kolektyvu, kadangi ten ir bedos moteriskos, ir grieztesni zodi sunku pasakyti, nes tuoj apsiverks. sako jau geriau 20 vyru valdyti, nei tas 6 moteris. is pradziu jam pritariau, bet pasiklausius jusu - nuomone jau keicias.

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 16:56

Pone Gintarai, tai jei jau jums kito žmogaus komentaras, nuomonė - svaičiojimai, tai vadinasi ir tamsta čia svaičiojate. Vadinasi ne kiek nesiskiriate nuo čia svaičiojančių.

Astrauskas Gintaras 2010-09-21 16:53

Sauliau, svaicioji cia tu ir tokie pat panasus i tave. uztenka tavo pasakymo "kai noresim ir pasiimsim ta masina ir vaziuosim be jusu patarymu" ir aisku kad tavo norai su realiais darbais skiriasi. zodziu turesi savo imone, tai ir galesi sokti pagal savo muzika (ir tai dar ne faktas), o kai neturi, tai soki pagal ta, kuria tau uzsako. sita paprasta tiesa zinai.

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 16:46

Ponui Mečislovui, O aš ir nesakiau, kiek mokėjau už kursus, tik pranešiau, kad man tai atsiėjo daugiau nei Jūs nurodote. Ir skambinti, ar klausinėti, man ne tik, kad nėra reikalo, bet ir būtinybės. O ir sąrašą aš pats puikiai galiu susirasti, jei man to reikia. Tik va sąžiningo darbdavio dar neradau...

Atroškevičius Mečislavas 2010-09-21 16:39

Deividai, kiek pats mokejot ir kam uz kursus man nelabai idomu. As konstatuoju fakta, kad yra vietu po 290 Lt, o gal ir pigiau. Tereikia pakelti telefono rageli ir paskambinti. As tam ir pateikiau visa sarasa vietu, kur teikia sias paslaugas.

kemesis saulius 2010-09-21 15:54

pilnai palaikau deivida. ir jusu tie svaiciojimai,jau senai zinomi. taip turiu as ta adr,turejau vizas uz kurias man atsakaite. taip kad nereikia aiskint. galesit bulbu,ukrainieciu su visais kodais ir t.t prisivest ir varyt. ir zinom kiek ir uz ka moka. o kai noresim ir pasiimsim ta masina ir vaziuosim be jusu patarymu.

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 15:37

Ponui Mečislovui, Kursus lankiau, už juos mokėjau, ir tikrai jie man kainavo ne 290. Gal jau kainos kažkiek nukrito, bet tikrai ne tiek. Kai norėsiu kurti įmone, kursiu įmonę, imsiuosi verslo. Dabar aš noriu dirbti vairuotoju. Nelyginkite slaugės ir vairuotojo darbo, gydytojo ir policininko. Nemaišykite privataus sektoriaus ir valstybinio. O jei norite ironizuoti apie komunalinius mokesčius, tai darykite savo šeimos, kurios santaupomis įkūrėte ir plėtojate verslą, rate. Verslą lietuvis kuria, kad kaip tik ir sukrauti šeimos kapitalą, dažniausiai darbuotojų sąskaita. Aš kalbu, kad kiek neinvestuosi, tiek darbdaviui bus negerai. Nes dažnam verslininkui lietuvos, dažniausiai neįtiksi, jei norėsi didesnio atlyginimo, geresnių darbo sąlygų, žmoniško skaitymosi kaip su darbuotojų, kuris jam ir jo šeimai ant duonos uždirba ir ne tik. O ponui Vladyslav, daryk - nedaręs, jei lietuvos vergvaldžiui nevergausi, tai ir nedirbsi.

Ustinovic Vladyslav 2010-09-21 13:58

Yra visokiu darbdaviu ir darbuotoju, vienam darbdaviui patogiau paimti su pazyma kitam geriau paciam sumoketi ir zinoti , kad darbuotojas bus dekingas, faktas vienas neturesit tai ir ne dirbsit vat ir spreskite patys ar guleti lovoje ir laukti kol uz juz kazkas padarys ar eiti islaikyti ir su ramia galva dirbti tuoliau.

Atroškevičius Mečislavas 2010-09-21 12:24

Deividai. as Jums siulau paciam tapti darbdaviu, moketi vairuotojams po 100 procentu dienpinigiu, apmoketi jiems kursus, vizas, busto komunalines paslaugas, zmonu islaikyma ir dar moketi po 3000 EUR. Bet ne tik Jus vienas investavote i savo profesija. Ne maziau uz Jus tai dare mokytojai ir gydytojai (ir ne vienerius metus), teisininkai ir vadybininkai. Ir ne visi jie siandien turi normaliai apmokama darba. Siandien slauge operacineje uz 1.5 etato gauna apie 1200 Lt. Tie patys darbdaviai transporto versle sudejo savo seimos santaupas. Jie negalejo kaip kai kurie verslininkai (tipo Lubys) uz grasius privatizuoti stambias imones arba viesbucius. Tiek to. kiekvienas turi savo tiesa. As tik norejau pasakyti, kad pries kaltinant kitus, reikia visada kritiskai pasiziureti i save. Ir dar del kursu, kas jiesko tas randa. Yra ir po 290 Lt. Mokymo įstaigų, organizuojančių vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, sąrašas: 1. Viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras, 147178142 Panevėžys, J. Basanavičiaus g. 23A, (8 45) 43 9475 2. Viešoji įstaiga Šiaulių darbo rinkos mokymo centras, 144132264 Šiauliai, Dvaro g. 144A, (8 41) 52 4724 3. Viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras, 120091738 Vilnius, Tyzenhauzų g. 17, (8 5) 269 5326 4. Uždaroji akcinė bendrovė Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras, 140199874 Klaipėda, Alyvų g. 10A, (8 46) 34 1808 5. Uždaroji akcinė bendrovė Kauno Naujamiesčio darbo rinkos mokymo centras, 132208551, Kaunas, Maironio g. 11, (8 37) 20 3877 6. UAB Vilniaus saugaus eismo centras, 300653933 Vilniaus r. sav., Juodšilių sen., Juodšilių k., Sodų g. 13, 8 610 33 320 7. UAB „LDV UNIO", 124547694 Vilniaus r. sav., Avižienių sen., Avižienių k., Kaštonų g. 29, (8 5) 270 0105 8. UAB „Vilniaus autobusai", 120058617, Vilnius, Verkių g. 52, (8 5) 2738685 9. Anykščių technologijos mokykla, 190803793 Anykščių r. sav., Anykščių sen., Ažupiečių k. (8 381) 59 404 10. Ukmergės technologijų ir verslo mokykla, 191425713 Ukmergė, Kauno g. 108 (8 340) 63 042 11. UAB "Romziga" , Telšiai, Karaliaus Mindaugo g. 1 , (8 44) 60 702 12. IĮNUTSUBIDZE VAIRAVIMO MOKYKLA,155587936 Visaginas, Vilties g. 1 (8 386) 71 188

Žaltauskas Deividas 2010-09-21 10:44

Ponui Mečislovui, deja kursų kaina tikrai ne 290. Gal ir teisingai Saulius uždavė klausimą? Investavau į savo profesiją, ir gan nemažai tam skyriau lėšų, laiko. Ir ką aš gaunu iš to? Tik minimalų atlyginimą sutartyje, ir keistus pasiūlymus, atsiskaitant už nuvažiuotus kilometrus, kas prasilenkia su teisėtomis AETR konvencijos nuostatomis ( apie konvenciją sužinojau profesinio rengimo kurso metu ). Arba dirbti už 50 procentų dienpinigių, darbintis juk einu ne puse etato darbintis, kad už tiek dienpinigių dirbti. Neskaitant dar ir kitokių darbdavių cirkų, einant darbintis. Tai ką jums dar padaryti?

Atroškevičius Mečislavas 2010-09-21 08:32

Sauliau, man labai patiko tavo klausimas "ka dar jums pasidaryt?". Tai parodo Tamstos poziuri i darba ir i gyvenima. Suprantu, kad sovietmetis daugeli (o gal ir visus) is musu paveike, tai naturalu. Bet 20 metu nemazas laiko tarpas, kad pradetume keistis. Sauliau, tu niekam nieko neskolingas ir nieko neprivalai daryti, nei tachografo korteliu, nei ADR pazymejimo, nei vizu. Gali tiesiog guleti ant peciaus ir nieko neveikti, piktintis musu valdzia, blogais verslininkais. Ta tavo pasirinkimas. Ir tu niekada netapsi laimingu zmogumi kol nesuprasi, kad ir kiti tau nieko neskolingi ir uz tave neprivalo nieko daryti. As nesu krastutiniu nuomoniu salininkas. Visada galima ieskoti kompromisu. Visa gyvenima savo vairuotojams ir vizas ir kursus apmokedavau. Bet kai man vienu momentu buvo sunku, tai vienas toks pat kaip ir tu, Sauliau, nelabai norejo manes suprasti, todel iseinant isskaiciavau is atlyginimo viska. O mano nuomone tokia. Tachografo kortele isduodama penkiems metams, tai yra vairuotojo nuosavybe ir ja apmoketi privalo pats vairuotojas. ADR kursai yra investicija i savo kvalifikacija, kaip ir profesines kvalifikacijos periodinis tobulinimas. Nesuprantu, ko cia pakele toki triuksma. Sitie kursai kainuoja 290 Litu. Mokymas taip pat gali buti organizuojamas dalimis, po 7 val. Tai teoriskai viena diena metuose ir 58 Litai.

kemesis saulius 2010-09-20 16:10

nu jo. rusu viza pasidaryk,belarusu viza pasidryk,adr irgi pasidaryk,kortele irgi pasidaryk,kursus irgi pats susimokek. ka dar jums pasidaryt?

Reda Aleksynaitė 2010-09-20 14:56

Darbo kodekso 95 str. sako, kad darbo sutartyje gali būti numatyta, kad jei sutartis nutraukiama dėl darbuotojo kaltės arba darbuotojo pareiškimu be svarbios priežasties, tai darbuotojas įsipareigoja atlyginti darbdaviui jo turėtas išlaidas per paskutinius 1 darbo metus darbuotojo mokymui, kvalifikacijos kėlimui, stažuotėms.  

Žaltauskas Deividas 2010-09-20 14:09

Na, čia Jūs, Gintarai teisus, galėtų ir profsąjungos kuruoti tuos dalykus, bet manau, tuomet turėtų būti abipusis sutarimas tiek iš darbdavio, tiek iš profsąjungos. O tuomet darbuotojai turėtų būti profsąjungoje. Žinant, kokia situacija yra pervežimų sektoriuje, to dar ilgai nebus.

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 13:58

Deividai, jei pastebejai, tai as ne darbdavys. bet matau kiek to popierizmo siame versle ir taip yra. po 3metu jau reikia atskiro kabineto kad sudeti visus dokus. tai apsikrauti dar vienais popieriais mazai kas nori. jei to nezinai, tai geriau apie tai ir nekalbeti. tik nesuprantu kodel kai kalba pasisuko apie vairuotoju profsajunga, jus kazkodel to girdeti nenorit. jei turit savo profsajunga, tai bandykit itakoti per ja finansavima, kursu kaina ir t.t. 1000 lt uz tuos kursus as manau labai daug. tai juk univere vienas semestras panasiai kainuoja. tokiu kursu kaina mano manymu turetu buti maximum 300lt.

Žaltauskas Deividas 2010-09-20 13:49

Aš pilnai suprantu, kad jauno vairuotojo pasirinkimas dirbti šį darbą, tie kursai yra kaip ir neatsiejama dalis. Bet va ponas Rimvydas teisingai dėstote, kad čia galų gale gali būti ir susitarimo reikalas. Iš kitos pusės tai gali būti ir darbdavio būdas pritraukti, surinkti naujų, jaunų darbuotojų, apmokant tuos kursus. Bet darbuotojas, pradirbęs ne vienerius metus, manau, norėtų, kad įmonė jam apmokėtų tuos kursus, nes įmonei jis uždirba pelną. O, ponui Gintarui, tai kad diskusija pasisuko dėl atlyginimų tai nėra blogai. Beje, pats ir įtakojot diskusijos tęsimą ta linkme. Ir nėra taip blogai, juk juos tuos kursus galima apmokėti, naudojantis Europos bendrijos pinigais, t.y., pati bendrija nustatė tokias direktyvas, bet pati sutinka ir apmokėti, ar bent jau padengti dalį išlaidų. Tik reikia darbo įdėti, su ataskaitomis padirbėti. Bet poziciją puikiai išsakėt, kad nenorit dirbti, nes daug darbo.

Rimvydas Batalauskas 2010-09-20 13:37

As kiek suprantu jei pasirinkai vairuotojo darba, tai tu ir turi tureti galiojanti kvalifikacijos pazymejima. Nemanau, kad yra teisinga uzkrauti investavimo i save islaidas ant darbdavio. Gerbiami vairuotojai, issilaikykit jus kvalifikacijos kursus ar kaip jie ten vadinasi kol nevelu, nes ateis termino galas dauguma bus be pazymejimu, o jusu akcijos tik kils. Arba tarkites su darbdaviu, apmoki kursus dirbu metus ar panasiai pas tave. Mano kaip neturincio patirties su vairuotojais nuomone, kad pazymejimas reikalingas ne sefui, ne klientui, o paciam vairuotojui.

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 13:24

taip. nes nera apie ka cia kalbeti. visvien kalba sukat apie atlyginimus. kas su sia tema visai nesurista. ir tik jei kas -atlyginimas mazas, skraudzia, beteisiai, apgaudineja ir t.t. sio straipsnio tema- apie kvalifikacija, o ne apie atlyginimus ir kita. taigi, turesi kvalifikacija-dirbsi vairuotoju, neturesi - eisi kito darbo ieskotis.

Žaltauskas Deividas 2010-09-20 13:13

Va ir baigiasi konstruktyvi diskusija, tokiu trumpu ir bereikšmiu komentaru. Tai ir parodo lietuviško mentaliteto lygį. Tai apie ką galima diskutuoti su lietuviškais vergvaldžiais? Manau, apie nieką, nebent vergišką paklusnumą jiems.

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 13:04

to Deividas. tai norek ir toliau.

Žaltauskas Deividas 2010-09-20 12:40

Na, tai pagal tamstos pavyzdį, jei žmogus pakėlė, kvalifikacija, šiuo atveju įgyjo aukštąjį mokslą, tai automatiškai turėjo kilti ir jo darbo užmokestis. Nes taip yra valdiškose institucijose, bet kalba eina apie privatų sektorių. Na ataskaitas, tai ataskaitas pildyti, tai taip pat - darbas. Nes nieko nedaryti, tarkim nepildyti ataskaitų, bet gauti vairuotoją su profesiniu rengimu visi nori, bet darbo įdėti - ne. Tai, ką aš ir minėjau, investavęs į savo profesiją, noriu atitinkamo, kad ir darbo užmokesčio, o ne užmokesčio už kilometrus, kas yra draudžiama ar tai minimalaus su 50 procentų dienpinigių, kas tokiame darbe yra absurdas.

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 12:22

Deividai, yra daug istaigu, pvz. muitine, kur priiminejo i darba is pradziu su aukstesnuoju issilavinimu, o paskui buvo pradeta reikalauti aukstojo mokslo. tai spek kas mokejo uz tuos mokslus? jei muitininkai butu pradeje mokytis is biudzeto lesu, tai tikriausiai taip pat butum nepatenkintas kodel jie mokosi is musu visu pinigu. bet jei is darbdavio - tai jau galima, viskas normoje. kodel darbdaviai nenori tu ES lesu - ogi del papildomo popierizmo. spaudoje ta tema buvo nagrineta kad gavus ES lesas, tai paskui toks popierizmas prasideda, kad nedirbti turi, o tik ataskaitas pildyti. pasiskaityk straispnius apie tai.  

Žaltauskas Deividas 2010-09-20 11:58

Ponui Gintarui, Taip, taip ir vėl darbdavių paskos, kad visi blogi, tik jie vieninteliai geri. Pirma paskaičiuokite, kiek tam vairuotojui atsieina teisės, kursai profesinės kvalifikacijos, ir kitos išlaidos, kol tampa vairuotojų, o tik paskui pasakokite iš savo daržinės. Ir kai profesinio rengimo kursų kaina svyruoja nuo 1000 iki 1500 lietuviškų pinigų už 150 valandų, tai sakyčiau, šiai dienai, tai vieni brangesnių kursų lietuvoje. O antra, kai ėjau tuos kursus, tai kaip pasakojo profesinio centro atstovas, jie bando kontaktuoti su darbdaviais. Kad galėtų parengti paraiškas, gauti lėšų iš Europos sąjungos, kad tie kursai būtų apmokami iš Europos sąjungos struktūrinių fondų. Bet, patys darbdaviai tuo nėra suinteresuoti. O jei jūs sakote, kad vairuotojo rūpestis, apsimokėti, tai štai jums pavyzdys: Jei aš grubiai investavęs į savo kaip vairuotojo karjerą esu apie 3500 lietuviškų pinigų, tai kokio velnio man eiti ir dirbti už minimalų atlygį, ar tai už kažkokių kilometrų apmokėjimą, kas nėra darbo sutartyje nurodoma, kadangi tai nelegalu. Arba už 50 procentų dienpinigių, juk nevažiuosi žmogus tik 50 procentų reiso.

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 10:17

to zvirbliui. gal uzteks viskuom kaltinti darbdavius ir viska ant ju kabinit?sitie reikalavimai tiesiogiai susije su vairuotoju darbu, tai reiskia patys turi tuom ir pasirupinti. neturi reikalingos kvalifikacijos, tai vadinas eini kiemo sluoti. zmones eina mokytis, investuoja savo pinigus i save. o cia nori algos kaip daktaro (paskaiciuok kiek reikia pinigu isleisti kad tapti daktaru) ir nemokamai. kaip Benderis sake - ant leksutes su melynais krastais.

Sparraw Jack 2010-09-20 10:10

Gintarui,is dalies pats ir atsakei i savo pacio iskelta klausima.sudarote fiktyvias darbo sutartis ,todel ir garantiju neturite.sudarykite normalias darbo sutartis ,kontraktus su abipusiais isipareigojimais ir neturesite vargo.o dabar darbdaviai sito bijo ir nenori.tokie kursai uk kainuoja kiek zinau 50svaru.o moketi 1500 gaunant tokius atlyginimus tikrai yra per daug.daugelis vairuotoju isdirbusiu ne maziau 5m jau automatiskai turi staza ir kvalifikacija.ir tai yra ne kas kitas,kaip pasikapeikavimas vairuotoju saskaita.be to ,ne tik profsajunga turi rupintis situ kursu kaina ,bet ir darbdaviai,nes tai tiesiogiai atsiliepia jusu verslui.ir dar,manau kad profsajungoms geriau ainoti ka reikia daryti ir be pono Gintaro nurodymu.garantuokit gerus atlyginimus ,laiku ismokekite ,geras darbo ir poilsio salygas ,tada vairuotojai bus patenkinti ir nereikes sukti galvos del kvalifikacijos kursu kainos ,

Astrauskas Gintaras 2010-09-20 09:46

prie ko cia darbdaviai turi moketi uz tuos kursus. teisingai sako- imones sumokes, o kas garantuos kad vairuotojas neiseis kitur. o kai reikes atskaiciuoti uz tuos kursus, tai vel reks kad skriaudzia. jei reikalaujama kad vairutojai turi tureti ta kvalifikacija, tai vadinas jie patys turi tuom ir pasirupinti. ir kodel vairuotoju profsajunga nesirupina kad tokie kursai nekainuotu tiek daug. kai del algu, tai peticijas raso. o kad is viso be tu kursu gali darba prarast- tai to nemato.


Jūsų komentaras

Jei norite parašyti komentarą, prašome prisijungti:

arba užsiregistruoti.

Analitika

???????????????

Tyrimas – kokį sunkvežimį pasirinkti?

IRU atliko detalų tyrimą – kokio sunkvežimio (dyzelinio, dujinio, elektrinio, HVO ar vandenilinio) eksploatavimas (angl. TCO) šiandien yra optimaliausias. Jį galima rasti (įsigyti) – čia.

2024-11-11 81
0
Pinigai-15-11-1

2023 metai buvo sunkūs – kas toliau? (papildyta trečio ketvirčio vertinimais iš IRU)

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų[1] pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys. Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

2024-11-07 1,757
0
blog_driver_shortage

TTLA siūlo patvirtinti maksimalią užsieniečių įdarbinimo kvotą

Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) siūlo 2025 metams patvirtinti maksimalų užsieniečių įdarbinimo kvotos dydį. Tokį siūlymą aljansas pateikė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai bei kitoms atsakingoms valstybės institucijoms.

2024-11-06 39
0
Reifen

Kaip tinkamai saugoti ir prižiūrėti padangas?

Artėjant žiemai, vairuotojai skuba pasiruošti sezonui ir keisti padangas, tačiau būtina nepamiršti, jog padangų priežiūra yra svarbi ne tik saugiam eismui užtikrinti, bet ir padangų ilgaamžiškumui bei ekonomiškumui išlaikyti. Lietuvoje, kur žiemos kelių sąlygos gali būti itin nenuspėjamos, tinkamai prižiūrėtos padangos gali gerokai sumažinti avarijų tikimybę.

2024-10-23 55
0
???????????????

Lietuvos vežėjų dar laukia iššūkiai, bet pavasaris atneš geresnių žinių

„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus kurį laiką sunkiau nuspėjama“, – teigia „Citadele“ banko valdybos narys ir Verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalims Vaidas Žagūnis. Vis dėlto, stiprų statistinių rodiklių nuosmukį iš dalies nulėmė ir rekordinės aukštumos pandemijos metu, o sulaukti atsigavimo Lietuvos vežėjams galėtų padėti susitelkimas į Ispanijos, Austrijos ir Danijos rinkas, kur situacija yra kiek geresnė.

2024-10-16 125
0